Hirdetés

2024.05.21. 08:00

,,Meggyőződésem, hogy a siker kulcsa a kollégákban rejlik”

Beszélgetés Smiger Gergővel a Balogh cégcsoport kereskedelmi vezetőjével.

PR cikk

Smiger Gergő

2023 októberében érkezett a céghez, mi volt a motiváció, hogy elfogadja a felkérést?

A motiváció gyorsan megszületett. Egy szerencsés pillanatban két élethelyzet találkozott. Hosszabb szünet után, új kihívásokra vágytam. Balogh Attila pedig egy olyan vízión dolgozott, és kereste ehhez a megfelelő társat, amiben a teljes értékesítési szervezetet kellett újraépíteni, rendszereket kialakítani és a már meglévő, valamint a leendő ügyfeleink elégedettségét növelni! Hamar kirajzolódott, hogy itt tudom a legjobban kamatoztatni megszerzett tapasztalataimat és tudok még tovább fejlődni, főként, hogy nem ismeretlen számomra az autókereskedelem és annak működése.

Milyen gyorsan tudott azonosulni a Toyota és Nissan márkákkal?

Mondhatni könnyen. Ismeretes volt számomra mindkét márka. A gépjármű-kereskedelemben fontos, hogy a piaci szereplőket rendszeresen figyelemmel kísérjük. Ennek köszönhetően a két gyártó hazai értékesítésének belső világát megismerni volt újdonság. Ilyen volt például megtapasztalni, hogy a Toyota elismertsége, és az értékesített modellek sikere és darabszáma minek is köszönhető, valamint a piacvezető márka importőri szervezete milyen nagyfokú profizmussal végzi feladatát.

A Nissan esetében pedig részese lenni egy olyan folyamatnak, ahol a márka építése teljesen új gondolatok alapján történik, és ebben a dinamikus fejlődésben helyt kell állni a kollégáimmal nap mint nap. Ezek a sikerek már érezhetőek, hiszen a régióban elfoglalt pozíciónk markánsan megerősödött és jó helyen állunk a rangsorokban. Úgy gondolom, hogy ezek több mint megtisztelőek, motiválóak és lehetővé tették számomra a gyors azonosulást.

Elég gyorsan érezhető volt, hogy munkába állt, ha az elmúlt hónapok statisztikáit nézzük. Milyen újítások voltak, amelyeket bevezetett?

A nehézségek felismeréséhez és leküzdéséhez elengedhetetlen stratégia kidolgozása, ez egy összetett feladat. A lehetőségek mindig adottak, csak jól kell tudni kihasználni. Ezekre kellett alapoznunk és ebből kiindulva első feladatnak egy szakmailag ütőképes, motivált csapat létrehozását tűztem ki magam elé, amelyben a tulajdonosi kör is teljes mellszélességgel támogatott. Úgy gondolom, ebben a folyamatban jól állunk, minden területre kiváló kollégákat sikerült integrálni, és újra a minőségi értékesítésre tudunk fókuszálni. Készen állunk mind a lakossági, mind a vállalati szektor legmagasabb szintű, teljes körű kiszolgálására.

Elengedhetetlen a jó a csapat. Milyen szempontok alapján válogatja össze a munkatársakat?

Eddigi tapasztalataim azt mutatták, hogy egy új sales csapat kiválasztásakor, munkatársaimmal szemben elvárt követelmények sorában a szakmai felkészültséget megelőzheti az inspirálhatóság! A tenni akarás megléte, illetve a fejlődés iránti elhivatottság alappillérek, viszont nem azt jelentik, hogy a szakmai szempontokat háttérbe szorítanánk!

A tanulási folyamat során, az előbb említett tulajdonságokkal felvértezett kollégáinkat az autóértékesítés speciális jellemzőivel kibővítve fejlesztjük. Számomra ez a már említett „ütőképes” csapat egyik alapfeltétele.

Ez az én szempontomból fokozott odafigyelést igényel a mindennapokban, hiszen mentorként kell gondolkodnom, és megmutatnom az általam helyesnek tartott irányt. Ez azt is jelenti, hogy az ügyfelekkel kapcsolatos teljes folyamatot szükség szerint a személyes közreműködésem mellett visszük végig, támogatva kollégáim fejlődését és ügyfeleink elégedettségét. Ezért a bemutatóteremben napi szinten jelen vagyok, hogy mindig időben segítségére legyek az értékesítő kollégáimnak.

Ön szerint mi a receptje egy márkakereskedés sikerének és az ügyfél elégedettségnek? 

Meggyőződésem, hogy a siker kulcsa a kollégákban rejlik! Mindenkit arra buzdítok, hogy gondolkozzon az ügyfél fejével, képzelje magát a vásárló helyzetébe, mert akkor tudja igazán megérteni őt, és a legjobb kiszolgálást nyújtani egy olyan ügyfélúton, ahol nem kevesen évekre választank autót, néha több tízmilliós értékben. Ez nagy felelősség az értékesítő részéről, ami magas felkészültséget követel. Mi ezen recept mentén építkezünk és fejlesztjük magunkat!

Nehezebb a dolga azért, mert az ország keleti régiójában működnek, vagy ez nem befolyásoló tényező az eladásoknál?

Abban a kedvező helyzetben vagyunk, hogy a forgalmazott márkáink népszerűsége kiemelkedő, ezért nem választanám le a keleti régiót az ország többi részéről. Tudni kell rólunk, hogy mi főleg a helyi, a megyénkben élő vagy itt vállalkozást működtető ügyfeleink igényeit igyekszünk elsősorban kielégíteni. A kimutatásainkat vizsgálva azt kell mondjam, jó úton járunk. Vannak hónapok, amikor szinte kivétel nélkül Borsod megye határain belülről érkező ügyfeleink kívánságait teljesítjük egy valóra váltott álommal, és adunk el nekik egy-egy modellt. Persze az országon belüli kis távolságok és az internet adta lehetőségeknek köszönhetően más régió ügyfelei is elérnek minket főleg, ha a megfelelő egyedi készletes modellekkel rendelkezünk az adott pillanatban, szintén nagy örömünkre. Ezeket látva nem gondolom, hogy a földrajzi elhelyezkedésünk miatt nehezebb dolgunk lenne.

Mennyire fontos a szerviz és a használt autó értékesítés szerepe a márkakereskedés sikerében?

A márkakereskedésünk működésének minden részterülete egyenlő fontossággal bír, és értelemszerűen egymásra épülve funkcionál. Ezt szem előtt tartva minden divíziónkra egyformán koncentrálnunk kell. A szervizszolgáltatás minősége az ügyfélmegtartás záloga. Gyors, hatékony problémamegoldást kell produkálnunk, kiszámítható időn belül és magas szolgáltatási minőség mellett.

A minőségi használtautó értékesítés pedig több olyan lehetőséget hordoz magában, amelyet igyekszünk kihasználni. Ennek érdekében változtattunk az elmúlt évek gyakorlatán. A beszámítás első számú fókuszt kapott. Ügyfeleink használtautó eladásának, külön felkészültséget igénylő procedúrájának terhét csökkentve adunk azonnal ajánlatot a régi autókra. Másrészt új üzletágként is felfoghatjuk a megbízható forrásból származó, 145 ponton bevizsgált és akár garanciával rendelkező használtautóink értékesítési tevékenységét. Erre szakértő kollégánk közreműködésével, valamint a Toyota minősített használtautó programjával együttesen megbízható megoldást tudunk nyújtani az ilyen igénnyel minket megkereső ügyfeleinknek.

Milyen célkitűzései vannak a jövőre nézve?

Rövid távon, vagy inkább belátható időn belül tovább kell fejlesztenünk az értékesítéshez és a szervizhez kapcsolódó belső vállalatirányítási folyamatainkat, hogy még magasabb minőségben tudjuk kiszolgálni az ügyféligényeket.

Ezekkel lépésről lépésre haladunk, az előző időszakhoz képest, folyamatos javulás tapasztalható minden mérőszámunkban. Hosszú távon a régió meghatározó autókereskedőjeként szeretnénk még sok-sok évig boldoggá tenni minden ügyfelünket, akik a márkáink közül választanak egy útitársat.

Azt kell mondjam, hogy látványosan új korszakot nyitottunk. A vállalati kultúra és a szakmai elvárások is nagyot változtak a cégcsoporton belül. Bízunk benne, hogy ezeknek a hozadékát a meglévő, valamint az új ügyfeleink is a még jobb szolgáltatási minőségben láthatják viszont.

Hiszen a szlogenünk: „Szövetségben a minőséggel!”

Smiger Gergő


3516 Miskolc, Forrás út 2.
www.toyotabalogh.hu

www.nissanbalogh.hu

 

 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában