Magyarország

2012.03.20. 13:35

Kiskorúaknak szóló reklámok miatt bírságolt a GVH

Budapest, 2012. március 20., kedd (MTI) - A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) két eljárásában is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot állapított meg kiskorúaknak szóló tájékoztatások miatt, ezért két vállalkozásra összesen 2 millió forint bírságot szabott ki.

Budapest, 2012. március 20., kedd (MTI) - A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) két eljárásában is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot állapított meg kiskorúaknak szóló tájékoztatások miatt, ezért két vállalkozásra összesen 2 millió forint bírságot szabott ki. 

A GVH kedden azt közölte az MTI-vel, hogy az M-Ágnes Játéknagykereskedő és Készítő Bt. által forgalmazott "Nappy" játékkutyákat és a "Filly" királyi családot a vállalkozás reklámfilmekkel, plakátokkal és a honlapján megjelenő hirdetésekkel népszerűsítette. A reklámokban megjelentő üzenetek a játékok megvásárlására szólították fel a kiskorúakat, hiszen a gyűjteményük csak akkor lehetett teljes, ha annak összes darabját megvásárolták.

Mivel a termékeket nem átlátszó csomagolásban árulták, a fogyasztók nem tudhatták, hogy a termékek közül pontosan melyiket vásárolják meg. Így előfordulhatott az is, hogy a gyűjtemény egy darabját több alkalommal is megvásárolták. A vizsgált reklámok elsősorban a 10 év alatti korosztályt célozták, amelynek tagjai életkorukból fakadóan különösen kiszolgáltatottak, mivel rájuk erőteljesebb hatást képes gyakorolni a reklámban szereplő felhívás - írta a versenyhivatal.

A közlemény szerint az Egmont-Hungary Könyv- és Lapkiadó Kft. a "20 éves az Egmont kiadó" nyereményjátéka kapcsán olyan üzeneteket fogalmazott meg az általa kiadott magazinokban, kirakati plakátokon és a honlapján, amelyekben kiskorúakat közvetlenül szólított fel a magazinok megvásárlására. A vállalkozás a játék népszerűsítése során az Egmont magazinokon megjelenő matricák gyűjtésére szólította fel a gyerekeket, amelyekért cserébe a negyedévente megrendezett sorsolásokon vásárlási utalványokat, könyvcsomagot, magazin előfizetést lehetett nyerni, valamint az összes beküldő között év végén egymillió forintot sorsoltak ki.

A GVH megállapította, hogy mindkét vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor termékeit, illetve nyereményjátékát olyan módon reklámozta, hogy abban kiskorúaknak szóló, vásárlásösztönző felhívásokat fogalmazott meg.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!