Helyi közélet

2018.01.17. 10:35

Egy kis szakaszt felavattak, de még idén folytatódik az M30-as építése

Tornyosnémeti - Átadták az M30-as Tornyosnémeti és a szlovák határ közötti szakaszát.

Tornyosnémeti - Átadták az M30-as Tornyosnémeti és a szlovák határ közötti szakaszát.

Átadták kedden az M30-as gyorsforgalmi út Tornyosnémeti és a magyar–szlovák határ között megépült, 1,7 kilométer hosszúságú szakaszát.

Egymillió emberé

Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a Tornyosnémeti határában rendezett átadóünnepségen elmondta: a beruházás még az idén folytatódik, ugyanis megkezdődik a Tornyosnémeti és Miskolc közötti, mintegy hetven kilométeres útszakasz megépítése is.

„A miskolci és a kassai régióban összesen egymillió ember él és dolgozik, így nagyon fontos a közlekedési infrastruktúra fejlesztése, amely összeköti a két gazdasági térséget – fejtette ki az államtitkár. – Szlovákia és Magyarország együttműködése példás, amit több olyan úthálózatot érintő fejlesztés is igazol, amelyek a két országot kötik össze. Példaként említette az új komáromi hidat, amelynek építését három hónapja Orbán Viktor magyar, valamint Robert Fico szlovák miniszterelnök együtt indította el.

Homolya Róbert elmondta azt is, hogy 2022-re Magyarország teljesíti a Balti-tenger kikötőit az Égei- és a Fekete-tenger part menti térségeivel összekötő, nyolc országot érintő Via Carpatia közlekedési folyosó hazánkat érintő útszakaszainak megépítését.

A gazdaság élénküléséért

Viktor Stromček, a szlovák Közlekedési és Építésügyi Minisztérium államtitkára elmondta: szlovák oldalon már megépült az a gyorsforgalmi út, amely az országhatárt és Kassát köti össze. Magyar kollégájához hasonlóan kiemelte, hogy a szlovák és magyar együttműködés példaértékű, a két országot összekötő utak a gazdaság élénkülését, a gyorsaságot és a biztonságot egyformán szolgálják.

Dr. Hörcsik Richárd, a térség országgyűlési képviselője kifejtette, hogy nemcsak a Miskolcon és környékén élők számára kiemelkedő fontosságú, hogy a teljes M30-as elkészültével összeköttetésük lesz Kassával, hanem az autópálya európai színvonalon és módon egyben újra összeköti a határ által szétválasztott Abaújt és a Zemplénben élők számára is nagy könnyebbség a felépülése. Demeter Ervin megyei kormánymegbízott beszélt arról a grandiózus előkészítő munkáról, amit a hivatal dolgozói végeztek az M3-as engedélyezésekor.

Honnan hová?

Az 1,7 kilométer hosszú 2×2 sávos, leállósávval, középső elválasztó sávval megépített, óránként 110 kilométeres sebességre tervezett autóút a magyar–szlovák országhatáron csatlakozik a néhány évvel ezelőtt elkészült szlovák R4 gyorsforgalmi úthoz, amely az országhatártól Kassáig vezet. A magyar oldalról érkező autósok így közvetlenül a szlovák autópályán haladhatnak tovább Kassa felé.

Hazai pénz és uniós forrás

Kondrik Kornél, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese a beruházást ismertetve elmondta: a kivitelezést az Euroaszfalt Kft. végezte, a nettó 4,379 milliárd forint értékű beruházás az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program támogatásával, uniós forrás felhasználásával valósult meg.


[related-post post_id="3737276"]

[related-post post_id="3707687"]

[related-post post_id="3621850"]

[related-post post_id="3616181"]

[related-post post_id="3614738"]

[related-post post_id="3569027"]

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában