Helyi közélet

2010.01.13. 18:22

Tovább nőhet a kamionforgalom Tokajban

<p>Bodrogkereszt&#250;r, S&#225;rospatak, Tarcal, Tokaj -<br /> Tokajban &#233;s k&#246;rny&#233;k&#233;n<br /> att&#243;l tartanak, hogy a szlov&#225;kiai<br /> &#250;td&#237;j bevezet&#233;s&#233;vel a<br /> szlov&#225;kiai kamionok is fel&#233;j&#252;k<br /> ker&#252;lnek majd. A szakember szerint is jogos a<br /> f&#233;lelem...</p>

Szlovákia

nyilvánosságra hozta az elektronikus

útdíjas szakaszokat.

Belátható, hogy még kevesebb

kamion fog menni a Nyíregyháza- Miskolc-

Kassa- Eperjes- Svidnik útvonalon, és

növekedni fog a Nyíregyháza- Tokaj-

Sátoraljaújhely- Vranov- Svidnik

útvonalat használók

száma.” – írta az

Észak-Magyarországnak levelében

Májer János, Tokaj

polgármestere. Ő maga a

megoldást is megfogalmazta, szerinte a

magyarországi elektronikus

útdíjat is be kellene minél

előbb vezetni. Szerinte mindez mind a

tokaji, mind a sárospataki

elkerülő utak

megépítését is

sürgetőbbé teszi. Ugyanakkor

elkerülhetetlen a tokaji

átkelési szakasz mielőbbi

megépítése is.
Májer Jánost kedden nem

sikerült elérnünk, de a

város alpolgármestere,

Cseh Zoltán

megerősítette az általa

leírottakat. Bár megjegyezte, a

rádióhíreket hallgatva

Fico engedményeket tett a

kamionosoknak, így a gázolajon

lévő adó egy bizonyos

részét el fogják engedni, de annak

esélye, hogy növekszik majd a forgalom,

így is megmarad.

Nincs reális

esély

Oláh Zoltán

hangsúlyozta, már így is

rettenetes a 38-as út terhelése.

A házak 70-100 centiméterre vannak a

főúttól, a tiszai

duzzasztómű megépülése

óta – a megnövekedett talajvíz

miatt – az utak stabilitása sem a

régi.

Májer József,

Bodrogkeresztúr polgármestere is

osztja kollégái

véleményét. Szerinte is

többen fogják választani a

nemfizetős, és földrajzilag

rövidebb utat. Ő sem, a tokaji

alpolgármester sem optimista: a tervezett,

39-es elkerülő út

megépítésére –

hiába vannak kész tervek, és

hiába voltak az ügy érdekében

szervezett demonstrációk – nem

látnak reális esélyt a

közeljövőben.

– Minden közintézményünk

az út mentén található

– folytatta Májer

József. – Az itt élők

nem tudják biztonságban igénybe

venni a közszolgáltatásokat. A

kerékpárút nem fér el,

hiába is pályáznánk. Most a

kamionok között bicikliznek a

helybéliek. Nem egyszer volt már kritikus

a helyzet...

Remeg a fal

Baracskai László,

Tarcal polgármestere nem tart a

szlovákiából érkező

forgalom jelentős mértékű

megerősödésétől, de

szerinte épp elegendő a mostani is.

– Az út mentén élők

házaiban remeg a fal, ha elmegy mellettük a

40 tonnás kamion

érzékeltette a helyzetet. –

Csörög, csattog, képzelje, milyen

élmény mindez éjszaka. Nem csak a

ház, az ott élők idegei is

folyamatosan romlanak. A

forgalomkorlátozó

intézkedéseket a kamionok nem

tartják be, tömegük pedig egyre

nagyobb, egyre nagyobb tankkal járnak,

így még hangosabbak. A közúti

lobbi pedig sajnos, Magyarországon

erősebb, mint a vasúti lobbi...



Középiskolások

felmérése

A Tokaji Ferenc Gimnázium,

Szakközépiskola és

Kollégium

környezetvédelmi

szakközépiskola

tanulói 2008.

májusában végeztek

megfigyeléseket az

átmenő forgalomról.

10.30 és 11.30 között egy

óra alatt figyelték meg a

forgalmat Tokaj

főútján.

– az összes

gépjármű száma:

621 (percenként kb. 10.

jármű)

* ebből: 118 db tehergépkocsi

(kamion, teherautó,

szerelvény), percenként kb. 2

tehergépkocsi

* 503 db egyéb jármű:

személygépkocsi,

autóbusz, transzporter

Nem számolták a lovaskocsit,

kerékpárt,

motorkerékpárt.




"Nem

tehetünk semmit"

– Jogos a félelem –

mondta lapunknak Sas

István, a Magyar

Közút Kht.

osztályvezetője. –

És nem tehetünk semmit,

óriási káraink

származnak emiatt. De a

schengeni egyezmény miatt

nem zárhatjuk le a

határainkat, s nem

korlátozhatjuk a forgalmat.
Sas István

említette, hallott már

olyanról is, hogy valaki

Kassáról Pozsonyba

ezen az útvonalon

szállítja az árut, de

nem tehet ellene senki semmit. Még

megjegyezte, indul hamarosan egy

rendőrségi program, amellyel a

sebességet lehetne

korlátozni, de ez is legfeljebb

enyhítene a gondokon.




A

szlovákiai

helyzetről

Jelentős engedményeket

értek el az országos

útblokád eszközét

is bevető szlovákiai

fuvarozók a Robert

Fico miniszterelnökkel

folytatott hétfői

egyeztetésen: amíg az

elektronikus útdíj

mérésének

rendszerét nem

finomítják tovább (a

kormányfő szerint ez

január 31-ig

megtörténhet), addig ingyenes

lesz az első

osztályú utak

használata.

Csökkentették a gázolaj

jövedéki adóját

is.

A januártól bevezetett

elektronikus útdíj

éves költsége –

szélsőséges esetben

– 16 ezer euró is lehet,

míg a megszüntetett

sztrádamatrica 900 euróba

került egy évre

Szlovákiában


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában