Helyi közélet

2009.11.05. 20:50

Hajthatatlan a minisztérium

<p>Budapest - Tov&#225;bbra sem tervez a vas&#250;t<br /> szem&#233;lysz&#225;ll&#237;t&#225;st a legszebb<br /> vonalvezet&#233;s&#369; p&#225;ly&#225;n.</p>

Nem kapta meg Hónig

Péter, a Közlekedési,

Hírközlési és

Energiaügyi Minisztérium minisztere

csütörtök estig a hat

észak-borsodi és hevesi

polgármester által aláírt

tiltakozó levelet. Ebben azt

kérték a tárca első

emberétől, hogy ne

szüneteltessék ez év

végétől a

Szilvásvárad–Putnok

vasúti szárnyvonalon a

személyszállítást.

Érdeklődésünkre azonban a

minisztérium kommunikációs

osztálya arról tájékoztatta

az Észak-Magyarországot, hogy

szándékaik szerint november 4-én

véglegesedett az új menetrend.

Továbbra sem tervez a vasút

személyszállítást

hazánk legszebb vonalvezetésű

pályáján, hiába

érzékeny érzelmi pont ez. E

döntés a nehéz időszakban a

szűkösebb költségvetési

források miatt teljesen indokolt, hiszen

összébb kell húzni a

nadrágszíjat. A 2010. utáni

évekről semmit nem mond a mostani tervezet.

Arról nincs szó, hogy

teherszállítás ne legyen! Az

azonban tény, hogy közszolgálati

szerződés nem köthető turisztikai

célú vonalakra. Ez ugyanis más

használati jellegű

igénybevétel, mint a

közösségi közlekedés.

A GDP 1 %-a

A Pénzügyminisztérium

prognózisa, hogy 2010-ben beindul a

gazdasági növekedés. A KHEM

törekvése az, hogy a helyközi

közlekedésre fordítható

összeg nagysága mindig a GDP 1

százaléka legyen, mely

felteheteően nagyobb lesz a mostaninál.

Érvényesül a regionalitás

szempontja is. Országos viszonylatban a

kormányé a felelősség, a

régió pedig

többletjogosítványokat kap

árkedvezményekre,

menetrendrendelésre, mely feladatok

ellátásához

költségvetési forrást

rendelnek. A

Szilvásvárad–Putnok

vonalon a teljes napi utasszám átlagosan

összesen 28, és az

utasszámlálók azt nem

vizsgálták, hogy ki milyen céllal

utazik. A 100 százalékos

kedvezményű is szerepel a

statisztikában, ha felszállt a vonatra.

Négy buszjárat állna be naponta

többleteként e szakaszon:

Putnokról reggel 8-kor és

délután fél 4-kor indulna,

Szilvásváradról pedig

délelőtt 10-kor és 17.50-kor. A busz

előnye a vasúttal szemben, hogy a

településeken nemcsak egy helyen áll

meg. December második vasárnapján

be kell vezetni az új menetrendet, és

nyilván nem előtte néhány

nappal kell véglegesíteni, ezért a

szigorú

határidő–érveltek a KHEM

kommunikációs osztályán. A

mellékvonali történet nem az

egyetlen és messze nem a legfontosabb eleme a

helyközi közlekedés

átalakításának. Ezzel 

ugyanis nem fejezte be a kormány az

intézkedéseket.

B.Gy.

Forrás:

Észak-Magyarország


Kapcsolódó cikkek:

vasút nyomorúsága

  • Tiltakozó levél a

  • közlekedési miniszternek

  • A párhuzamosok a

  • tárcánál

    találkoznak

  • Szóba kerülhet az

  • újraindulás?


    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában