2022.01.28. 15:00
Környezetvédelemről a gyermekek fülével
Globális felmelegedés az ökológus szemével, a gyermekek fülével címmel szervezett előadást a II. Rákóczi Ferenc Megyei és Városi Könyvtár gyermekrészlege.
Fotó: Ádám János
A fenntartható fejlődés napjaink egyik legjelentősebb, immáron globálissá vált kérdése, mellyel nemzetközi szervezetek, egyezmények, irányelvek és kutatások foglalkoznak. Egyre világosabb, hogy a fenntarthatóságot nemcsak jogszabályok, törvények és kormányzati szintű nemzetközi megállapodások biztosíthatják, hanem az egyes emberek környezeti tudatossága, azaz a környezettudatos életvitel is.
A társadalom minden szeletének, minden tagjának van tehát feladata a fenyegető környezeti változások megelőzésében, csökkentésében, nem utolsósorban pedig jelen környezetünk javításában, egészségesebbé és szebbé tételében. Ehhez a nevelés, a pedagógia kivételes hatékonysággal járulhat hozzá, és nem nélkülözhető eszköze.
Pozitív élményekkel
A környezettudatosságra nevelésből a könyvtárak is egyre inkább kiveszik a részüket, például egy-egy gyermekeknek szóló környezetvédelemmel összefüggő előadás megtartásával, szakértő közreműködésével. Ezt a gyakorlatot követve a II. Rákóczi Ferenc Megyei és Városi Könyvtár gyermekrészlege Globális felmelegedés az ökológus szemével, a gyermekek fülével címmel szervezett nemrég előadást. – Szeretnénk felhívni a gyerekek figyelmét a bolygónkat érintő legsúlyosabb problémákra és arra, hogy ezek megoldása egyre sürgetőbb feladata lett mindannyiunknak, mindenkinek a maga szintjén, a maga kis világában. Ezzel és az ehhez hasonló programokkal arra szeretnénk a gyerekeket ösztönözni, hogy jó kapcsolatot alakítsanak ki a környezetükkel – nyilatkozta az Északnak Miklós Katalin könyvtáros, csoportvezető.
Ökológiai előadás
Fotók: Ádám JánosA globális felmelegedés élőlényekre gyakorolt hatásáról Kordásné Szász Melinda tartott előadást. A pedagógus és környezetvédelmi ökológus szerint az egyén már kisgyermekkorától rávezethető a természeti és társadalmi környezetre történő odafigyelésre, ám a nagyon összetett folyamatok megértésére csak játékosan, interaktív eszközökkel, sok beszélgetéssel lehet megtanítani őket, építve a korábban már megszerzett ismereteikre, kíváncsiságukra és fogékonyságukra. – Pozitív élményekkel pozitív változásokat idézhetünk elő bennük – mondta.
(A borítóképen: Kordásné Szász Melinda tartott előadást)