LÁEV

2021.03.12. 16:00

Jön a pályafelújítás, de nem maradunk kisvasút nélkül

Csaknem tizennégy kilométeren a régi felépítmény elbontása után teljesen új vasúti pályát építenek.

Forrás: Északerdő

2018 januárjában kezdődött az ÉSZAKERDŐ Zrt. által üzemeltetett Lillafüredi Állami Erdei Vasút nagyfelújítása, Magyarország kormányának támogatásából. Az előkészítő munkákon – számos közbeszerzési eljárás lefolytatásán, tervezésen, engedélyezésen – túl javában zajlik, és rövidesen befejeződik a járműpark 6 mozdonyának, valamint 26 kocsijának korszerűsítése, felújítása, illetve építése. Ezeken túl a magasépítési beruházások keretében jól halad az állomási felvételi épületek és az üzemi kiszolgáló létesítmények teljes körű felújítása is.

Az idei év fordulópontot jelent a projektben, mivel a legnagyobb feladat, a vasúti pálya újjáépítése várhatóan tavasszal szintén megkezdődik. Csaknem tizennégy kilométeren, Miskolc-Dorottya utca és Garadna állomások között a régi felépítmény elbontása után teljesen új vasúti pályát építenek, megújítják a biztosítóberendezéseket, a nagyműtárgyakat, az állomási peronokat, és korszerűsítik a vízelvezetést is. Ilyen jellegű felújításra száz éve nem volt lehetőség, jelentősége a vasút építéséhez mérhető.

Több feladatot

Az ÉSZAKERDŐ Zrt. olyan feladatokat is most kíván elvégezni, amelyekre máskor, a vasút folyamatos üzeme mellett biztonsággal nem nyílna lehetőség. Az erdei vasút üzemeltetése és a vonatokon utazók biztonsága érdekében a teljes vonal mentén, de kiemelten Felsőhámor fölött, valamint a Hámori-tó partján megvizsgálják a fákat, és ahol szükséges, eltávolítják a balesetveszélyes, idős törzseket.

Erre a vasút felújítása a legjobb alkalom, mert ezeket a területeket egyébként nem, vagy csak nagy nehézségek árán lehet megközelíteni, viszont a régi, illetve a felbontott pályán különösebb károkozás nélkül elvégezhető a munka. A ledöntött törzsekből néhány darabot holtfaként a helyszínen hagynak, biztosítva az ehhez kötődő élővilág életfeltételeinek megőrzését, folytonosságát. A szélsőséges időjárási viszonyok között nagyon gyakran kell a vasúti pályára, a műtárgyakra, valamint a tóparti sétányra dőlt fákat eltávolítani. A biztonságos vonatközlekedés feltételeinek megteremtését és a tóparti sétányon kirándulók védelmét a társaság kiemelt feladatának tartja.

– A pályafelújítás várhatóan 2022 nyaráig tart, ami az erdei vasút üzemében szükségszerű korlátozásokkal jár majd. A helybeliek, valamint a Miskolcra és Lillafüredre érkezők a tervek szerint azonban nem maradnak kisvasút nélkül, mivel a társaság célja a szakaszos üzem biztosítása – tájékoztatott Zay Adorján, az ÉSZAKERDŐ Zrt. vezérigazgatója.

(A borítóképen: Egy korábbi pályafelújításon)

https://boon.hu/kozelet/helyi-kozelet/nagyszabasu-felujitas-kezdodott-a-laev-nel-4269396/

https://boon.hu/kozelet/helyi-kozelet/megujulnak-a-kisvasut-kocsijai-es-a-palya-is-3732097/

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában