Magyarország

2011.12.30. 08:42

A honvédségi járművekre már nincs kötelező biztosítás 2012-ben

Budapest, 2011. december 30., péntek (MTI) - Élve a jogszabályi lehetőséggel a Honvédelmi Minisztérium az állományába tartozó gépjárművekre nem kötött gépjármű-felelősségbiztosítást 2012-re - közölte a HM az MTI kérdésére.

Budapest, 2011. december 30., péntek (MTI) - Élve a jogszabályi lehetőséggel a Honvédelmi Minisztérium az állományába tartozó gépjárművekre nem kötött gépjármű-felelősségbiztosítást 2012-re - közölte a HM az MTI kérdésére.

A kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) törvény legutóbbi módosítása teszi lehetővé azt, hogy az állami tulajdonú járművekre ne kössön a tulajdonos kötelező biztosítást, a részletszabályokat először a honvédelmi miniszter tette közzé a legutóbbi Magyar Közlönyben.

A honvédségi járművek tulajdonosi szervezete az MH Logisztikai Ellátó Központ (MH LEK) lesz januártól. Ez tartja nyílván azokat a járműveket, amelyekre kötelező lenne kgfb-t kötni, ha a kár megtérítését nem az állam vállalná.

A miniszteri rendelet szerint a kárt a HM Közgazdasági és Pénzügyi Hivatal (HM KPH) téríti meg azoknak, akiknek honvédségi jármű okozta azt.

A kárrendezés úgy történik, hogy a károsult a kártérítési igényét a HM KPH-nál, vagy az általa megbízott kárrendező szervezetnél jelenti be. Ezután a kárrendező szervezet felméri a kárt, és javaslatot tesz annak összegére a HM KPH-nak. A végső összeget ez utóbbi honvédségi szervezet állapítja meg.

A HM KPH köteles a megállapított összeget a kártérítési javaslat elfogadását, vagy a kártérítés jogerős megítélését követő 15 napon belül a károsultnak megfizetni.

A kgfb alól mentesített gépjárművek által külföldön okozott károk esetében a teljes kárrendezést – a kárkifizetés kivételével – a HM KPH által megbízott kárrendező szervezet végzi.

A kgfb törvény módosításának elfogadásakor az MTI piaci forrásokból úgy értesült, hogy nincs hivatalos statisztika az állami járművekről. Azokat több biztosító tartja nyílván, a becslések szerint 30-40 ezer autóról lehet szó. Ebbe beleértendők a rendőrség és a honvédség járművei is, amelyek közül számos külföldön, misszióban szolgál.

A biztosítók szerint egy olyan portfólió, amelyben a károk szétterülnek, és matematikailag valószínűsíthetők, legalább 100 ezer járműből áll. Így szerintük az állam eleve hátrányból indul a "saját kézbe vett kötelező felelősségbiztosítással".

- MTI - 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!