Iskolakezdés

2023.08.26. 07:00

MVK: Szeptembertől újra jön az őszi menetrend

Ez a menetrend még nem lehet a polgármesteri hivatalban felálló közlekedésszervező osztály műve.

Szaniszló Bálint

Lesz mit böngészni szeptember 1-jétől

Fotó: Ádám János

A Miskolc Városi Közlekedési (MVK) Zrt. - az iskolai tanévkezdéshez igazodva - 2023. szeptember 1-jétől érvénybe lépteti az úgynevezett  őszi menetrendet - tudtuk meg.  

A Miskolc közösségi közlekedéséért felelős társaság közlése szerint - igazodva a nyári időszakhoz képest jellemzően nagyobb számú utazási igényekhez - a tavaly őszi menetrendhez hasonló sűrűségben indulnak többlet-járatok ősztől az 1V-s villamosvonalon, az 1/1B-s, 3/3A-s, 6-os, 7-es, 14-es, 16-os, 19-es, 20-as, 29-es, 32-es, 34-es, 35-ös autóbuszvonalakon, valamint ismét közlekednek a 2-es villamosok a Vasgyárban. 

Mint megtudtuk, a szeptember 1-jétől a Bányaüzem végállomásról 7:08-kor, 7:22-kor, 7:32-kor és 7:44-kor induló 16-os autóbuszjáratok az Újgyőri főtér leszállóhelyről továbbközlekednek a Diósgyőri Kórházig, az Avas kilátó végállomásról 12:00 és 16:00 között induló 35-ös autóbuszvonal járatai pedig megállnak a Fényi Gyula tér megállóhelyen.

Folyamatos az elégedetlenség 

Ahogy a Boon.hu több alkalommal is foglalkozott vele, a miskolci közösségi közlekedés állapota gyakran céltáblája a helyi utazási lehetőségekkel joggal elégedetlen utazóközönségnek: követhetetlen menetrend, zsúfolt járatok, ritkán közlekedő buszok, villamosok. A tavaly ősszel használt menetrend sem vívta ki az utasok egyöntetű támogatását.   

A miskolci közösségi közlekedés, az MVK Zrt. működése, működtetése majd minden miskolci közgyűlési ülés témája valamely aspektusban. Így volt az az idei április 27-i ülésen is, ahol Badány Lajos városüzemeltetésért felelős alpolgármester a következő címmel nyújtott be előterjesztést: Javaslat a közösségi közlekedés minőségének javítását célzó intézkedések bevezetésére.  

A javaslat lényege az volt, hogy a polgármesteri hivatal szervezeti rendszerében létrehoznak egy közlekedésszervezési feladatokat ellátó osztályt. Indokként azt hozták fel, hogy a miskolci közösségi közlekedéssel az a probléma, hogy a megrendelő önkormányzat nem rendelkezik a szükséges kompetenciákkal és kapacitásokkal olyan kulcsfeladatok ellátásához, mint a közlekedési hálózat tervezése, a menetrend kialakítása, vagy a tarifák meghatározása. Ennek a tarthatatlan állapotnak a megváltoztatásra született az önálló hivatali szervezeti egység életrehívásáról szóló javaslat. Más dolgok mellett az előbb említett feladatokat kivennék a Miskolc Városi Közlekedési (MVK) Zrt. hatásköréből, így - az elképzelések szerint - a társaság jobban tud majd koncentrálni a megrendelői igények kielégítésére. Mint érvelnek, ezzel az MVK Zrt. önálló gazdálkodása nem sérül, de hatékonyabbá válik az önkormányzati kontroll, amelynek eredményeképpen közös gondolkodással folyamatosan fejleszthető Miskolc közösségi közlekedése.  

Azóta közlekedésszervező osztály néven kialakulóban van az új szervezet, amelynek már - pályázat útján - osztályvezetője is van. A még formálódó osztály nem valószínű, hogy érdemben részese lehetett az MVK őszi menetrendje kialakításának.

Hiába mondta a magáét a VEKE  

Érdekesség, hogy a "közlekedésszervező osztály" kialakítását már évekkel ezelőtt javasolta a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). Dorner Lajos, az egyesület elnöke most portálunk kérdésére elmondta, hogy A VEKE 2019. decemberében Az önkormányzat szerepkörének megerősítése a miskolci közösségi közlekedés megrendelésében és felügyeletében címmel adott le egy anyagot Veres Pál polgármester részére, amelyben már akkor az önálló közlekedésszervező intézmény létrehozását javasolták, a budapesti és kecskeméti jó példa nyomán.   

„A miskolci városvezetés elutasította az ötletet azzal, hogy amit javaslunk, az túl drasztikus. Sajnos azóta több, mint három és fél év telt el tétlenséggel, ami alatt a közösségi közlekedés súlyos leépülését mindenki láthatta az utcán. Most a VEKE eredeti javaslatának egy egyszerűsített változatát fogadták el amely irányában helyes lépés, csak kevés és elkésett. Kérdés, hogyan lehet tartalommal megtölteni, valódi hatáskört biztosítani úgy, hogy a működésre érdemben befolyása legyen, és ne a farok csóválja tovább a kutyát. Ehhez kérjük, hogy a képviselők mind szavazzák meg, mert valahogy el kell végre indulni.”

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában