Esszencia a népszerűsítésre

2021.11.27. 13:00

Weboldalt hoztak létre a megye termelői részére termékeik bemutatására

Folyamatosan bővülő, rendkívül színes termékpalettát találhat az érdeklődő az Esszencia oldalán jelenleg több mint 130 termelő bemutatkozásával és elérhetőségével, 25-féle termékkategória portékáiból.

Petri Nóra

Fotó: Ádám János

Az internetes oldal elérhetősége: helyiesszencia.hu. A húsipari, zöldségtermesztési, cukrászati termékek és előállítóik éppúgy helyet kaptak itt, mint gabonafélék, gyógynövények, ruházati termékek, képzőművészeti alkotások forgalmazói vagy éppen a szálláshelyek üzemeltetői.

A TOP-pályázat – amelyben ez a program is megvalósult – a térség gazdasági fejlődésének segítését tűzte ki célul.

Fenntarthatóbb alternatíva

– Közös feladatunk a kistermelők előtérbe helyezése a nagyvállalatokkal szemben – mondta köszöntőjében Lupkovics Beáta, a megyei önkormányzat jegyzője pénteken, a Megyeháza dísztermében, a projektet ismertető sajtótájékoztatón. Szólt arról is, hogy Magyarország kormánya a helyi önkormányzatokon keresztül is sokat tesz a helyi gazdaság és a helyi szereplők versenyképességének fokozásáért. „Az előző fejlesztési ciklusban megyénk önkormányzatai, valamint a többségi önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaságok több mint 5,7 milliárd forintot fordíthattak a foglalkoztatás elősegítésére, gazdasági környezetük fejlesztésére a ­TOP-os projektekből – húzta alá a jegyző.

„Szeretettel neked, Borsodból” – ez a weboldal jelmondata. „Tehetséges, különleges, hagyományaikat őrző, Borsod-Abaúj-Zemplén megyei termelőket és termékeiket szeretnénk bemutatni” – olvasható az oldalon, ahol a termelők elérhetőségeit is közzétették.

Ez a program is része volt a „Foglalkoztatási, gazdaságfejlesztési együttműködések” című projektnek, ami öt évvel ezelőtt indult el. Erről Tisza Orsolya, a BORA 94 Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft. divízióvezetője beszélt. A megyei önkormányzat volt a konzorcium vezetője, együttműködve többek között a kormányhivatallal és a fejlesztési ügynökséggel. A cél az volt, hogy ez a konzorcium a megye civil szférájával, munkáltatóival, szakmai szervezeteivel közösen partnerséget alakítson ki, növelve a foglalkoztatást. „Erre 2 milliárd 316 millió forint állt rendelkezésre. Ennek az összegnek több mint a 70 százaléka magához a célcsoporthoz került mint bér- és képzéstámogatás” – emelte ki Tisza Orsolya.

A fejlesztési ügynökség kifejezetten a vállalkozások fejlesztésére fókuszált. Helyi termékkatalógust is készítettek, feltérképezve a térség termelőit. Korábban ilyen adatbázissal nem rendelkezett a megye. Emellett műhelyfoglalkozásokat szerveztek szintén ennek a célcsoportnak, illetve segítették az értékesítést is.

„A járvány a helyi termelők munkáját is nehezítette – emlékezett vissza a divízió­vezető a 2020-as év nehézségeire. – Sokan fejezték be tevékenységüket, annak ellenére, hogy abban az időben is tapasztalható volt, hogy megnőtt a kereslet a helyi termékek iránt. Az utolsó foglalkozásunkon ezért olyan eszközöket mutattunk be, amelyek az online jelenlétet segítették.”

A weboldalon a termékismertetők és elérhetőségek mellett földrajzi szűkítésre is lehetőség nyílik, vagyis bárki rákereshet, hogy lakóhelye közelében milyen helyi termelők és milyen termékek találhatók.

(A borítóképen: Tisza Orsolya szerint a járvány nagyon megnehezítette a helyi termelők munkáját)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában