2019.11.13. 14:00
Idén még lesz kátyúzás – de kell is
Nagyon sok az úthiba a megyénkben, még a főutakon is.
Kátyú a 37-es úton
Fotó: Horváth Imre
Kis túlzással olyan rossz állapotban vannak megyénk útjai, mintha nem most mennénk bele a télbe, hanem éppen kifelé jönnénk belőle. Rengeteg az úthiba, sok a kátyú a főutakon is, nem csak az alsóbbrendű útvonalakon.
Kevesebbnek tűnik
Korábban is írtuk már: úgy tűnik, mintha idén kevesebbet kátyúztak volna. Voltak ugyan szakszerű kátyúzások is, mint például a 37-es főúton a vízügyi igazgatóságtól a csavaripari kereszteződésig, ahol szinte „végigstoppolták” a burkolatot, de így is rengeteg a hiba. A Magyar Közút Zrt. szeptemberi megkeresésünkkor tagadta, hogy idén kevesebbet kátyúztak volna, azt írták, ugyanannyi aszfaltot használtak fel, mint a korábbi években.
Most újra megkerestük őket, hogy megtudjuk, várható-e még útburkolat-javítási munka idén, vagy a rossz idővel vége a szezonnak. Mint írták: „mérnökségeink fokozott figyelemmel kísérik úthálózatunk burkolatállapotának alakulását, és a téli időszak beálltáig, valamint az aszfalt-keverő telepek rendelkezésre állásáig végzik az úthálózaton lévő burkolathibák meleg aszfaltkeverékkel történő javítását. A téli időszak beállta után az úgynevezett »utántömörödő« burkolatjavító anyagok felhasználásával, hidegaszfalttal szüntetik meg a burkolathibákat: a kátyúzóanyag a forgalmi terhelés hatására éri el a végleges tömörségét”.
A korábbi tájékoztatás óta a társaságon belüli forrásátcsoportosítás eredményeképpen nagy felületű burkolatjavítási munkák történtek az M3-as és az M30-as autópálya megyénkbeli szakaszán: az M3-as autópálya Vásárosnamény felé vezető oldalán a külső sáv kopórétegcseréje 1,9 kilométer hosszban, az M30-as autópálya Budapest felé vezető oldalán a külső sáv kopórétegcseréje 570 méter hosszban.
Négy szakaszon
A tervezett beruházások közül négy szakasz felújítása tart még: a sajókeresztúri bekötőút teljes szakasza, a Kács bekötőút Bükkábrány település végét jelző táblától Tibolddaróc település kezdete tábláig mintegy 3000 méteren, Baskónál pedig a bekötőút burkolatfelújítása. Hátravan a Kisgyőr bekötőút Kisgyőr és Mocsolyástelep közti szakasza is mintegy 2600 méteres hosszban, melynél a felújítás várhatóan 2020 tavaszán kezdődhet el.