Helyi közélet

2012.11.28. 17:00

"Tranzakció folyamatban": se pénz, se tüzelő

Miskolc - Olvasónk nem a "saját" bankjának ATM-jéből vett fel pénzt, amiből aztán nem kis bonyodalma adódott.

Miskolc - Olvasónk nem a "saját" bankjának ATM-jéből vett fel pénzt, amiből aztán nem kis bonyodalma adódott.Az alábbi Olvasói levelünkkel kapcsolatban kértük az MKB Bank Zrt. Sajtó osztályának segítséget: "Az MKB Banknál van számlánk. Egy miskolci bevásárlóközpontban le akartam 100 ezer forintot emelni a számlánkról, de az automata nem működött. Elmentem egy OTP automatához: tranzakció indít, PIN, a szokásos koreográfia, azonban a pénz sehol! Az automata valószínűleg érzékelte mindezt, apró betűkkel ki is írt valamit, de pénzt nem kaptam, ezért még egyszer próbálkoztam a felvétellel, akkor meg is kaptam. Hazamentem, és belenéztem az interneten az egyenlegbe. Azt írta ki, hogy 200 ezer forintot vettem le az egyenlegünkről, pedig mint azt leírtam, mindössze a felét. Ez lassan egy hónapja volt. Rögtön telefonáltunk, felvettük a kapcsolatot a bankkal, a két bank meg egymással. Ötven napot mondtak, ha jól értettem, hogy rendeződik az ügy. Mi nyugdíjasok vagyunk, tüzelőre kellett. Most se tüzelő, se pénz. Annyi történt nemrégiben, hogy az OTP átutalta a pénzt az MKB-nak. Mikor jutunk a pénzünkhöz?"

Azonnal jelezni a banknak!

Megkérdeztük: mit tehet hasonló esetben az ügyfél? Mire kell és érdemes odafigyelnie? Hogyan működik két pénzintézet között mindez? Mikor jut(hat) pénzéhez az ügyfél?

"Sokkal egyszerűbb lenne a helyzet, ha saját, tehát MKB-s ATM-ből vett volna fel pénzt az ügyfél: ilyenkor ugyanis azonnal utána tudunk nézni, mi is történt pontosan, és a jóváírás szinte rögvest, de legfeljebb két munkanapon belül megtörténik az ügyfél számláján – természetesen akkor, ha az ügyfélnek igaza van, és a bank hibázott." - írja válaszában portálunknak az MKB Zrt. Sajtó osztálya. "Ha nem MKB-s a készpénzkiadó automata, az sajnos bonyolítja a dolgot: mivel nem látunk bele más bankok által üzemeltetett ATM-ek forgalmi naplójába, ezért egy speciális eljárás, az úgynevezett chargeback keretében kell eljárnunk. Ilyenkor a két bank felveszi egymással a kapcsolatot, és ha az ügyfélnek igaza van, az ATM-et üzemeltető bank visszautalja az összeget a számlavezető banknak, majd utóbbi jóváírja azt az ügyfélnek. Ennek azonban lényegesen hosszabb az átfutási ideje - 45-120 nap - , így ilyen esetekben nem tudunk intézkedni az azonnali jóváírásról. Természetesen részünkről mindent megteszünk, hogy a procedúra ne húzódjon el, de ez alapvetően nem rajtunk múlik…"

Ami a fennmaradó kérdések kapcsán azt javasolja a banki szakember, hogy a legjobb az, ha az ügyfél azonnal bemegy a bankfiókba, ahol a bonyodalom adódik, és helyben reklamál. A gyakorlat egyébként azt mutatja, hogy az efféle technikai hibákból van kevesebb és gyakoribb az úgynevezett „kártyabaleset”, azaz az ügyfél nem veszi el időben a plasztikot a készpénzfelvételnél, és az ATM visszahúzza azt. Ilyenkor is érdemes azonnal bemenni a bankfiókba – már ha éppen nyitva tartási időben vagyunk. A tanulság az, hogy célszerű minél hamarabb jelezni a számlavezető banknak, hogy mi történt.

ÉM-JLI

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában