Helyi közélet

2009.01.27. 15:18

Bizonytalanságban élnek a fuvarozók

<p>Miskolc - A gazdas&#225;gi-p&#233;nz&#252;gyi<br /> (vil&#225;g)v&#225;ls&#225;g nem hagyja<br /> &#233;rintetlen&#252;l a fuvaroz&#243;kat sem.<br /> &#8222;&#336;rj&#225;ratunkat&#8221; a B&#250;za<br /> t&#233;ren kezdt&#252;k, azt&#225;n<br /> &#233;rdekl&#337;dt&#252;nk egy nagy c&#233;gn&#233;l<br /> &#233;s a M&#193;V Cargon&#225;l is.</p>

Őrjáratunkat” a

Búza téren kezdtük.

– Megrendelés? – kérdezett

vissza az egyik, általunk találomra

megszólított tehertaxis, aki

nevének elhallgatását

kérte, majd így folytatta: – Egy

hét alatt mindössze három

munkám akadt. Egyszer költöztettem,

kétszer pedig tüzifát vittem. Hogyan

lehet ebből megélni? Nos, ezt

kérdezem én is! Uram, ne

csodálkozzon: állnak a

beruházások, rosszul megy a

kereskedőknek, mindenki spórol, mert nincs

pénz. Nekem azonban van családom, el kell

tartanom a gyerekeimet, fizetnem kell a

számláimat, aztán

nyugdíjjárulékot és

adókat is illik fizetni... Nem megy, nem fog

menni...

Hónapok múlva

Mi várható az iparágban?

– tudakoltuk Solti

Szabolcstól, a Mega Kft.

cégvezetőjétől, aki

sommásan ezt mondta: nagyon nehéz

bármit is jósolni, hiszen minden

bizonytalan. Januárban egyszerűen nem tudni

például azt, hogyan alakul a benzin

ára, leállnak-e az

építkezések, mi lesz az exporttal?

– Az üzemanyagok ára

december elejére-közepére

jócskán lecsökkent, de csaknem

bizonyosan nem marad ezen az alacsony szinten –

sorolta tovább Solti Szabolcs.

– A szállítókat

érzékenyen érinti a forint

és az euró árfolyama is.

Aztán ki mondja meg, hogy milyen sorsra jutnak

az autóipari

beszállítók, a

gyárak, vagy miképpen

érinti a krízis a kereskedelmet,

a szolgáltatóipart? A

kereslet-kínálat várható

aránya ugyancsak ismeretlen az egyenletben. A

cégek helyzetéről úgy

három-négy hónap múlva

kaphatunk valamilyen képet, de az is lehet, hogy

csak jóval később derül ki,

mennyivel esik vissza a termelésük? Ugyanis

ebben az esetben kevesebb

szállításra adnak majd

megrendelést.

Ördögi kör ez. Kevesebb

termék, kevesebb

vásárló, kevesebb

fuvar, kevesebb fuvaros...

Tizenöt százalékos

A legnagyobb hazai fuvarozó, a

MÁV Cargo Zrt. A

társaság marketing

szakértője, Varga-Berecz

Krisztina kijelentette:

– Nem kétséges, hogy az

előttünk álló évben csak

az erősek maradhatnak életben! Biztosak

vagyunk abban, hogy a MÁV Cargo azok

közé fog tartozni, akik

túlélik a gazdasági helyzetet,

bár ez nem lesz könnyű. Mi

realisták vagyunk, becslésünk

szerint ebben az esztendőben mintegy tizenöt

százalékos forgalom visszaesésre

kell felkészülnünk. Ugyanakkor a

környező országokhoz képest

még mindig jobban állunk, máshol

ugyanis még nagyobb visszaeséseket

prognosztizálnak. Szerencsésnek

mondhatjuk magunkat abból a szempontból,

hogy partnereink nem csupán a piac azon

szegmensében tevékenykednek, amelyet a

gazdasági

világválság a

legmélyebben érint. Számos

termékcsoportunk esetében kisebb lesz a

visszaesés és ez ebben a helyzetben

már optimizmusra ad okot.

Nagyok és kicsik

A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei

Kereskedelmi és Iparkamara elnöke,

Bihall Tamás elmondta:

megyénkben öt nagy

szállítmányozó cég

működik, a kisebbek száma azonban

mintegy kétszázra tehető. Az

óriások több tucat kamionnal

rendelkeznek, a néhány személyes

kft-k pedig egy-két teherautóval

fuvaroznak. Az ágazat

összességében több ezer

munkavállalót foglalkoztat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában