Bulvár, celeb

2011.10.14. 19:52

Time: fehérneműreklámot bírált a brazil kormány

Sao Paulo, 2011. október 14., péntek (MTI) - A médiafelügyelethez fordult egy brazil kormányzati hivatal egy fehérneműreklám miatt, amelynek főszereplője Gisele Bündchen brazil szupermodell - adta hírül az amerikai Time magazin.

Sao Paulo, 2011. október 14., péntek (MTI) - A médiafelügyelethez fordult egy brazil kormányzati hivatal egy fehérneműreklám miatt, amelynek főszereplője Gisele Bündchen brazil szupermodell - adta hírül az amerikai Time magazin.

A Dilma Rousseff brazil elnök alá tartozó nőügyi titkárság a Hope fehérneműcég termékeit népszerűsítő tv-reklámokat kifogásolta - írta az amerikai hetilap a honlapján. A 16 másodperces szpotokban a feleség előbb felöltözve - erre kiírják, hogy "rossz" -, majd bugyiban és melltartóban, kihívó pózban közöl rossz híreket a férjével, például, hogy megint összetörte az autót.

A hirdetés "felerősíti azt a rossz sztereotípiát, hogy a nő szexuális tárgy a férj számára, és semmissé teszi mindazt a nagyszerű haladást, amelyet elértünk a szexista felfogás megváltoztatása terén" - közölte a brazil elnök titkársága.

A Hope visszautasította a brazil kormányzat vádját. Közölte, hogy a brazil nők "akiknek természetes érzékiségét világszerte elismerik", nem a reklámból fogják megtudni, hogyan használják "erotikus tőkéjüket".

Dilma Rousseff és kormánya ugyanakkor "tudja jól, mi a kíméletlen valóság a bronzbarna bikinis szépségek brazil nemzeti ideálja mögött" - fogalmazott a Time magazin. Friss kormányzati felmérések szerint Brazíliában minden ötödik nő volt már áldozata valamilyen fokú erőszaknak, amelyet férfiak követtek el. Eközben a 192 milliós országban csak 72 olyan menedékhely van, ahol el tudják szállásolni a családon belüli erőszak elől menekülő nőket. A brazil nők emellett jellemzően alacsonyabban képzettek, és kevesebbet keresnek, mint férfi honfitársaik.

A Time magazin tudósítója megjegyzi, Brazíliában továbbra is tetten érhető "a macsó mentalitás", a nagy operarajongó hírében álló, 63 éves, elvált Rousseff gyakran viccek céltáblája "üzletemberekhez hasonló megjelenése" és határozott személyisége miatt.

A Hope hirdetését ugyanakkor támadták a másik oldalról is. A Folha de S.Paulo című újságban megjelent szerkesztőségi cikk szerint a reklám felháborító azért is, mert olyan szexmániás, gyenge akaratú egyedekként ábrázolja a férfiakat, akiket a nők némi becézéssel és szempillaverdeséssel kedvükre manipulálhatnak.

Érdekesség, hogy mind a brazil elnök, mind a bírált reklámban szereplő szupermodell - többek között Roberto Cavalli- és Max Factor-termékek, illetve a H&M korábbi reklámarca - szerepel a Forbes magazinnak a világ legbefolyásosabb asszonyait felsoroló idei százas listáján: Dilma Rousseff a 3., Gisele Bündchen a 60. helyen.

- MTI -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!