Autó - Motor

2017.03.24. 11:38

„Gyári” versenyző lett Kiss Pál Tamás

Miskolc - A magyar rallycross­bajnok a hétvégén a Slovakiaringen kezdi meg a 2017-es esztendő­­t.

Miskolc - A magyar rallycross­bajnok a hétvégén a Slovakiaringen kezdi meg a 2017-es esztendő­­t.

A 2017-es rally­cross-szezonban Peugeot színekben versenyez a szakág magyar bajnoka, Kiss Pál Tamás, aki a hazai futamok mellett az Európa-bajnokságra is készül. A Speedbox Racing Team versenyzője a hétfutamos magyar bajnokság mellett mind az öt Európa-bajnoki fordulóban is rajthoz kíván állni a Peugeot 208-asával.

Bizonyított

Mint azt a versenyzőtől megtudtuk: a magyarországi Peugeot márkaképviselet tavaly december végén döntött arról, hogy 2017-ben a miskolci pilótát, illetve versenyzését támogatja. A Peugeot 208 WRX nemzetközi versenyeken eddig szép sikereket ért el, és Kiss Pál Tamás révén itthon is bizonyította már előnyeit. A magyarországi Peugeot márkaképviselet szerepvállalásának is köszönhetően a téli szünetben teljesen megújult a 600 lóerős, összkerékhajtású autó. A miskolci műhelyben az alapoktól gondolták újra a versenyautót, változott a karosszéria, erősebb lett a motor, megújult az elektronika, és szinte minden olyan fejlesztést megkapott a kocsi, ami jelen pillanatban elérhető.

– Egy versenyző életében mindig óriási eredmény, ha gyári támogatást kap. 2015-ben találtunk egymásra a Peugeot-val, a tavalyi évünk fantasztikusan alakult, hiszen hibátlan teljesítménnyel megnyertük a hazai bajnokságot, miközben az Eb-n is két dobogós helyet szereztünk, az év végén pedig ötödikek lettünk a kontinensbajnokságon. Eddig is szoros kapcsolatom volt a Hansen csapattal, de most a Peugeot magyarországi importőre jóvoltából egy szinttel feljebb lépett az együttműködésünk. Az én autómra és az overallomra is felkerültek azok a logók, amiket Sebastien Loeb, Timmy Hansen vagy éppen Carlos Sainz autóin láthatunk – mondta Kiss Pál Tamás.

A „tesztvezetésről”

Az új technikát a múlt héten szombaton Máriapócson próbálta ki a miskolci pilóta.

– Két olyan rendszert, illetve beállítást próbálgattunk, amit az idén használni fogunk, az egyiket a magyar bajnokságban, a másikat az Eb-n – fejtegette Kiss Pál Tamás. – Ezek tulajdonképpen finomhangolások voltak, de a kétféle beállítás miatt sokat szereltünk. Minderre azért volt szükség, mert a hazai pályák gyorsabbak, ide más kell, mint a kontinentális sorozat küzdelmeire. A tesztelés során az időjárás nem volt valami kellemes, hiszen az eső is esett, és hideg is volt, de ettől függetlenül jól mozgott az autó, meglepően jól. A tavalyi rigai versenyhez képest, ahol szintén esett az eső, bődületes, hogy mennyire kezelhető volt a technika. Fél éve nem ültem versenyautóban, és már nagyon vártam, hogy megtegyem az első köröket, és tényleg nagyon jól éreztem magam vezetés közben. Most úgy tűnik, hogy önmagunkhoz képest jól állunk, de nagy kérdés, hogy akár a hazai, akár a nemzetközi mezőny tagjai a korábbiakhoz képest mennyire léptek előre a téli szünetben. Azért is nagyon várom a hétvégi versenyt, hogy ez kiderüljön. Népes mezőnyre van kilátás, 18 autó részvételéről tudok, és lesznek ezen a futamon vb-indulók is.

A hétfutamos magyar bajnokság most szombaton kezdődik a Slovakiaringen, a „hazai” nyitány után egy héttel pedig már Barcelonában versenyez a Speedbox csapat, az Európa-bajnokság keretében.


A nemzetközi program

Április 1–2.: Spanyolország (Barcelona)

Június 10–11.: Norvégia (Hell)

Július 1–2.: Svédország (Höljes)

Szeptember 2–3.: Franciaország (Loheac)

Szeptember 16–17.: Lettország (Riga)


Hazai ”vizeken”

Március 25–26.: Slovakiaring

Április 16–17.: Rabócsiring

Június 4–5.: Rabócsiring

Augusztus 5–6.: Kakucsring

Augusztus 26–27.: Gerinbach

Október 7–8.: Rabócsiring

Október 21–22.: Slovakiaring

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!