Lengyel Rally

2022.06.10. 09:05

Visszatérnek Európába

Két sziget után újra az európai kontinensen folytatja a Rally Európa bajnokság (ERC) küzdelmeit Herczig Norbert és Bacigál Igor. A több mint száz éves Lengyel Rallyn a ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungária párosa újra murván versenyez az előttünk álló hétvégén.

Marosréti Ervin

Fotó: Sven Kollus

Két top 10-es eredmény után magabiztosan érkezett Lengyelországba Herczig Norbert és Igor Bacigál. Ezt megerősíti az is, hogy tavaly a magyar ralis egy nagyszerű ötödik hellyel fejezte be az akkor 100 éves jubileumát ünneplő versenyt, ami a Monte Carlo után a második a legrégibb a futamok között. A felállás azóta változott, Herczig Norbert most Igor Bacigállal indul az ERC-ben, egy új csapat az MRF tagjaként, ráadásul az eddig három duóból álló félgyári alakulat ezen a versenyen négy versenyzőpárosra bővült, amivel a mezőny legerősebb összeállítását alkotják a piros-fehérek. A verseny előtti tesztet szerdán tartotta a csapat, és a nap végén Herczig Norbert a szokottnál is mosolygósabban szállt ki a Škoda Fabia Rally2 evo-ból.

Jól sikerült teszt

- Ebben a szezonban ez volt az első olyan murvás teszt, amikor teljesen elégedett vagyok. Visszajött az érzés, amire vártam, mert sikerült megtalálnunk az a beállítást, amit kerestünk – vonta meg a nap mérlegét Herczig Norbert. - Éreztem az előző murvás futamokon, hogy az új gumikkal még van tartalék az autóban, és lépésről lépésre haladtunk a megfelelő irányban. Az elmúlt egy hónapban is ezen dolgoztunk otthon, és a lengyelországi tesztre már határozott elképzeléssel jöttünk. Működött, és így a nap elején már rögtön éreztem, hogy sokkal jobban mozog az autó. Ezzel valójában kettőt léptünk előre, mert én is magabiztosabb lettem, ami szintén növeli a tempónkat. Igor is jobban érzi az autót, ő is elégedetten szállt ki a nap végén.

A magabiztossághoz hozzátesz az is, hogy hiába nehezek a Lengyel Rally pokoli gyors murvás pályái, Herczig Norbert eddig mindig célba ért itt. Az eredmények mellett jókora pályaismeret is ott van már a tarsolyban, amit szintén sikerült az elmúlt verseny óta eltelt közel egy hónapban átadni a navigátornak.

- Rengeteg belső kamerás felvételt néztünk meg közösen, és alaposan átbeszéltük a pályákat – tette hozzá a korábbi négyszeres magyar bajnok versenyző. - Ezeknek több mint a fele egyezik a tavalyiakkal, így az elmúlt évben elért ötödik helyre bátran építkeztünk. Nagyon gyorsak a pályák, sokat megyünk a murván végsebesség közelében, ami miatt nagy a kihívás, de ha megvan a ritmus, akkor hátborzongatóan jó élmény itt versenyezni. Az MRF abroncsokból megvan a megfelelő arzenálunk erre a hétvégére, ezek a gumik nagyon jók ide, ami szintén jó előjel.

Munka, munka és munka – ezzel telt a Kanári-szigetek óta eltelt idő, és továbbra sem lehet lazítani, hiszen az egyik legfontosabb feladat még a rajtceremónia előtt vár a párosra. A megváltozott szabályok miatt az ERC mezőnynek kulcsfontosságú lesz a kvalifikáció.

Lényeges rajtpozíció

- Minden murvás versenyen fontos a jó rajtpozíció, de itt a nagy tempó miatt még lényegesebb – tekintett előre a hétvégére Herczig Norbert. - Emiatt a kvalifikáción is oda kell tenni magunkat. Akik az elmúlt évben taktikáztak, azok előtt bezárult a kiskapu, ezért arra számítok, hogy pokoli verseny lesz már pénteken délben. Azon a 3.5 kilométeren kis túlzással a verseny is eldőlhet. Mi eddig sem taktikáztunk, most sem fogunk, mindent megteszünk majd, hogy jó rajtpozícióból kezdhessük a versenyt.

Ez a rajtpozíció valójában szombat reggel számít majd, hiszen péntek este csak egy rövid speciálszakasszal kezdődik a Lengyel Rally. Szombaton hat gyorsaságit teljesít a mezőny, és este másodszor is ellátogatnak a Mikoljaki Arena speciálszakaszára. Vasárnap újabb hat gyorsasági szerepel a programban, így összesen 14 szakaszon 188 kilométer a versenytáv, ami az összekötőkkel együtt 852 kilométer lesz.

Felkészültek a rajtra

- Az MRF csapatban is jó a hangulat, az új versenyzőtársak, Javier Pardo és Adrian Perez Fernandez szimpatikusak, könnyen megtaláltuk a közös hangot. Nekünk a legfontosabb azonban az, hogy tökéletes a csomag, a Škoda Fabia Rally2 evo-t sikerült remekül beállítani, a pályabejárásra alaposan felkészültünk és a gumikból is megvan a megfelelő készletünk erre a hévégére – folytatta a magyar ralis. - Az időjárás is jónak ígérkezik, a teszten ugyan csepergett, de a hazaihoz hasonló mennyiségű esőre itt nem kell számítani az előrejelzés szerint. Fontos motiváció lesz az is, hogy Lengyelországba mindig sok magyar szurkoló érkezik, ami rengeteget jelent nekünk.

Az ORLEN 78th Rally Poland programja:

Június 10., péntek
12.30, Kvalifikáció – Baranowo  3.46 km
17.00, Rajtceremónia – Mikoljaki főtér
19.00, SS1 - Mikoljaki Arena/1      2.50 km

Június 11., szombat
9.15, SS2 – Krzywe/1, 15.20 km
10.10, SS3 – Woynasy/1, 12.87 km
11.00, SS4 – Wieliczki/1, 24.36 km
13.10, Szerviz – Mikoljaki, 30 perc
15.10, SS5 – Krzywe/2, 15.20 km
16.05, SS6 – Woynasy/1, 12.87 km
16.55, SS7 – Wieliczki/2, 24.36 km
19.00, SS8 - Mikoljaki Arena/2, 2.50 km
19.25, Flexi szerviz – Mikoljaki, 45 perc

Június 12., vasárnap
7.50, Szerviz – Mikoljaki, 15 perc
8.20, SS9, Mikolajki MAX/1, 9.34 km
9.45, SS10 – Swietjano/1, 18.61 km
11.08, SS11 – Milki/1, 11.17 km
12.00, Szerviz – Mikoljaki, 30 perc
12.45, SS12 - Mikolajki MAX/2, 9.34 km
14.10, SS13 – Swietjano/2, 18.61 km
16.08, SS14 – Milki/2  (Power Stage), 11.17 km
17.45, Céldobogó – Mikoljaki főtér

A Rally Európa-bajnokság további versenyei
2022. 06. 11-12. Rally Poland
2022. 07. 02-03. Rally Liepaja
2022. 07. 23-24. Rally di Roma Capitale
2022. 08. 27-28. Barum Czech Rally Zlín
A nyolcadik verseny később kerül bejelentésre.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!