2024.04.30. 20:00
QR-kóddal juthatunk be a miskolci éjszakai postára
Éjjel-nappali ügyféltér nyílik a miskolci Kazinczy utcai postán. Erről kérdeztük a Magyar Posta Zrt. Társasági Kommunikációs Osztályát.
Hamarosan éjjel-nappal nyitva lesz
Fotó: BOON
A fejlesztés Miskolcon a sokak számára „nagyposta”-ként ismert, úgynevezett központi postát, vagy Posta Palotát érinti.
Milyen igény hívta életre az éjjeli posta bevezetését?
A Magyar Posta folyamatosan dolgozik a szolgáltatások bővítésén és modernizálásán annak érdekében, hogy az ügyféligényekhez rugalmasan alkalmazkodó 21. századi szolgáltatásokat nyújtson. A 0-24 órás ügyféltér bevezetése jelentős lépés ebben.
Milyen szolgáltatásokat foglal magába a megújuló rendszer a kiválasztott miskolci postán?
Miskolc 1. Postán kialakítunk egy 0-24 órás ügyfélteret és Posta Lottózót is, amelyeknek előkészítése már folyamatban van. A 0-24 órás ügyféltérben főként postai szolgáltatásokat tudnak igénybe venni, úgymint postafiókbérlet, levélfeladás, postakész boríték forgalmazás automatán keresztül, csomagautomata, bankjegykiadó automata.
Az éjjel-nappali ügyféltérben egy speciális ügyintézési automatán (KIOSK) hatósági erkölcsi bizonyítvány igénylése, vezetői engedély pótlása, személyazonosító igazolvány és lakcím bejelentése, valamint további hivatalos okmány- és járműügyek is intézhetők.
Hogyan jutnak be az ügyfelek éjjel a postára? Mi védi a rendszert attól, hogy illetéktelen személyek is bemehessenek?
A 24 órás zónába történő bejutásnak két módja van. Az egyik szerint - a bankfiókokhoz hasonlóan – bankkártyával lehet belépni a 0-24 órás ügyféltérbe, a másik pedig QR-kód leolvasását követően kapott kódok megadásával. A zóna és berendezések védelmét megfelelő biztonsági eszközök, kamerarendszerek telepítésével igyekszünk biztosítani.
Mennyire lesz automatizált a rendszer?
A 0-24 órás ügyféltér koncepciója a postai trendeket követi. A francia, osztrák, szlovén, svájci és szingapúri posta által már bevezetett automatizált szolgáltatásokhoz hasonlítható.
Minden újításunkkal arra törekszünk, hogy az ügyfélkiszolgálás hatékonyabb legyen. A rendszer kialakításánál a teljes automatizáltság a cél, az egyes szolgáltatások igénybevételi lehetőségének kialakításánál munkatársi részvétellel, támogatással nem terveztünk.
Mik a tapasztalatok a francia, osztrák, szlovén, svájci, szingapúri és nyíregyházi postákon, amelyek éjjel is nyitva tartanak?
Az első 0-24 órás ügyfélteret Nyíregyháza 1. postán nyitottuk meg csaknem két hete. A folyamatokat ellenőrizzük és elemezzük, melyeket a további helyszínek kialakítása során figyelembe fogunk venni.
A külföldi posták megoldásainál a levél és csomagszolgáltatások mellett találkozhatunk például gyógyszerértékesítéssel, reklámfelület használatával és értékesítésével, fénymásolással. Továbbra is vizsgáljuk, hogy a külföldi megoldások közül melyek adaptálhatók, milyen fejlesztésekkel tudjuk portfóliónkat bővíteni, ügyfeleink kiszolgálást teljesebbé tenni.