Éppen ideje!

2024.02.07. 17:30

Győzött a közfelháborodás: változhat a miskolci Dayka-átkötés forgalmi rendje

Érdemes volt szóvá tennünk: a miskolci városvezetés azonnali intézkedést kért a Dayka-átkötés forgalomszabályozásának ügyében.

Szaniszló Bálint

Balra nagyívben tilos rákanyarodni a Hunyadi utcára

Fotó: Bujdos Tibor

A boon.hu cikkek sorozatában foglalkozott azzal, hogy a közelmúlt legnagyobb miskolci beruházása, a Dayka-átkötés átadása után szinte valamennyi arra autózónál kiverte a biztosítékot. A csomópontok forgalomszabályozása sok sebből vérzik, nagyon sokan joggal érzik azt, hogy nem segítik, inkább korlátozzák a gépjárművel közlekedőket. 

Különösen a Hunyadi és a Dayka utcák kereszteződésében a balra nagy ívben kanyarodás megtiltását tartják érthetetlennek, illetve azt, hogy a megnövekedett forgalmat levezetni segítő „egérutaknál” behajtani tilos táblákat helyeztek el, és február 5-e óta súlyosan büntetik is a szabályok ellen vétőket a Miskolci Önkormányzati Rendészet közterület-felügyelői.   

A Rácz György – Petőfi Sándor – Bartók Béla tér utcák térségében vezettek be forgalmirend-változást: a Petőfi utca Rácz Gy. és Dayka G. utcák közötti szakaszán a gépjárművel történő közlekedést engedélyhez kötötték, valamint a Bartók B. tér Rácz Gy. utca folytatásának a Szinva-lefedésen átvezető szakaszán a gépjárművel történő behajtást megtiltották.

Jogos a felháborodás 

A közösségi médiumok népe sokszor keresetlen kifejezésekkel bírálja a Dayka-átkötés forgalmi rendjét. 

Kishonthy Zsolt, a belvárosi MissionArt Galéria tulajdonosa Facebook-bejegyzésében egy megoldást vet fel "erre a csőd közeli helyzetre, még a sok-sok elpocsékolt pénz ellenére is".  

A következőket írja: „Legyen egyirányú, két sávban kifelé a Rácz György utca és egy sávon a Kálvin János is, vezessenek rá a két sávos Petőfi Sándor utcára. Innen lehessen újra kihajtani a villamos mellé a Hunyadi utcára, a Petőfi Sándor utcán két sávban lehessen kifelé hajtani a Szinva bal partján (ide minek buszsáv, vagy parkoló?) ez belevezetne egyenesen a déli négysávos tehermentesítőbe. És persze lehessen balra kanyarodni a villamos mellé a Hunyadi utcán, vagy tovább a Kishunyadra, vagy még tovább, a Vologda útra. Most még itt sincs balra kanyarodás.”  

Egy térképes skicc is segíti a megértést
Fotó: ÉM

Kishonthy Zsolt a közlekedési  lámpák összehangolását katasztrofálisnak minősíti: „A főbb utak zöldhullámát rendre megakasztják kis mellékutak lámpái, amiknek tökmindegy, mikor lenne zöld, vagy piros, ellentétben egy főút zöld hullámával. Ez egy harmadéves informatikai feladat az egyetemen. Persze lehet, hogy akik mindezt kitalálták és tervezték, azoknak nincs is autójuk."

Elintéztük... 

Nem volt pusztába kiáltott szó az a cikksorozat, amelyet a témában megjelentetett portálunk. A miskolci városháza sajtó osztálya február 7-én, szerdán délután egy közleményt jutatott el szerkesztőségünknek, amelyben úgy fogalmaznak, hogy „az önkormányzat közlekedési szakembereinek észrevételei alapján, a  lakossági jelzéseket és kéréseket is meghallgatva, Miskolc város vezetése azzal bízta meg az önkormányzat szakembereit, hogy vizsgálják meg a Dayka-átkötés környékének és a kapcsolódó utcák forgalmi rendjének esetleges módosítási és felülvizsgálati lehetőségeit, annak érdekében, hogy a közlekedés valamennyi részvevő számára a lehető legoptimálisabb legyen.” 

Emlékeztetnek arra, hogy a Dayka-átkötés egyik csomópontjában, a Dayka és a Hunyadi utcák kereszteződésében korábban – ugyancsak lakossági jelzéseknek megfelelően – már történt egy módosítás, ott az egyik kanyarodást is szabályozó közlekedési lámpa szabad jelzésének idejét hosszabbították meg, hogy több autó „férjen át” a zöld jelzésen, és ezáltal dinamikusabbá váljon a közlekedés. 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában