2021.11.22. 15:00
A telefonálás negatívan hat a bevásárlásra
A vásárláshoz nem kapcsolódó mobiltelefon-használat negatívan befolyásolja a fogyasztók megítélési képességét, ami növeli a nem tervezett vásárlásokat – olvasható a Fairfield Egyetem kutatásában.
Forrás: Shutterstock
Fotó: Shutterstock
A szakemberek szerint a telefonhasználattal figyelmünk megoszlik, és olyan termékeket is könnyebben megvásárolunk, amelyeket eredetileg nem terveztünk, sőt ilyenkor hajlamosabbak vagyunk egészségtelenebb, drágább vagy nagyobb kiszerelésű termékeket vásárolni, mint amire szükségünk lehet. A kutatók úgy vélik: mivel a vásárlás közbeni döntéshozatal és a telefonhasználat ugyanazt az agyi területet foglalja le, nem vagyunk képesek hatékonyan elvégezni egyszerre a két tevékenységet.
A szakemberek arra is rámutattak, hogy az viszont nem befolyásolja negatívan a vásárlást, ha csak a vásárláshoz kapcsolódó tevékenységekre használjuk az okostelefont, mint például az árak kiszámítása.
(A borítóképen: Telefonos „segítséget” lehet kérni)