2020.08.14. 20:00
Nem áldozza be a beruházó a játszóteret az Y híd miatt
Elég a jelenlegi hely, néhány tűlevelűt azonban kivágnak az épülő körforgalom miatt.
20200522 Miskolc fotó: Kozma István KI Észak-Magyarország Kikerült az napja került ki az információs tábla a Vörösmarty és Király utcék kereszteződésébe az Y-híddal kapcsolatos munkálatokról.
Forrás: ÉM
Fotó: Kozma István
Mostanában egyre több helyen hallani: a Vörösmarty–Király utcák találkozásánál lévő játszótér, zöldfelület és több fa is az Y híd beruházás áldozatává válik, mivel ezen a területen körforgalom épül majd a projekt részeként.
Igaz a hír? Mekkora területet vesz el az építkezés a mostani zöldterületből? – kérdeztük a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) kommunikációs vezetőjét. Hideg András az Észak-Magyarországnak elmondta, Miskolcon az említett utcák csomópontjában a meglévő jelzőlámpás útkereszteződés területét is felhasználva, nyomvonal-korrekciókat követően egy jelzőlámpás körgeometriájú csomópontot alakítanak ki a megfelelő kapacitás biztosítása érdekében.
„A csomópont kialakítására a hely jelenleg rendelkezésre áll, meglévő épületek bontására nincs szükség” – fogalmazott. Azt is elmondta, hogy a kialakítás a jelenlegi csomópont környezetében lévő játszóteret és az épületek előtt lévő fákat nem érinti.
Kérdeztük, mely fákat érinti az építkezés, és hogy pótolják-e azokat.
„A jelenlegi csomóponthoz közelebb eső – jellemzően tűlevelű – növényzet pótlására már az előkészítés időszakában elkészültek a növénytelepítési tervek, amelyeket az érintett kezelők is jóváhagytak”, válaszolta a kommunikációs vezető. Hangsúlyozta, a növénytelepítési tervekben foglaltak alapján a projekt keretében a kivitelező feladata lesz az új növényzet ültetése, illetve a terveknek megfelelő füvesítési munkálatok. Megtudtuk, ezen a szakaszon az útépítési kivitelezési munkák várhatóan 2021 nyarán kezdődhetnek meg.
Három ütemben
A beruházás részeként szeptemberben kezdődhet az Y híd és a tehermentesítő út építése. A távhővezetékek kiváltása már elkezdődött.
Az Y híd projektje sokévi előkészítő munka után indult meg a NIF Zrt. beruházásában, három ütemben épül meg.
– A projekt során egy előre gyártott, valamint monolit vasbeton szerkezetű, vasút feletti, 12+4 támaszú háromágú, úgynevezett Y híd épül – tájékoztatta az Észak-Magyarországot korábban Hideg András. A híd egyik ága Martinkertváros, a másik a Tiszai pályaudvar felé halad majd. A Vörösmarty utcát mintegy 570 méter hosszban kétszer 2 sávosra bővítik kanyarodósávok építésével. Átépítik a Király és a Vörösmarty utca, valamint a Soltész Nagy Kálmán és a Vörösmarty utca kereszteződését is. A Kisfaludy utca 175 méteres korrekciója és burkolatépítése is megvalósul, valamint a Vörösmarty utca 160 méteres új szakaszát is kialakítják egy új jelzőlámpás csomóponttal együtt.
A fejlesztés hazai forrásból valósul meg a tervek szerint 2022. év végéig.
(A borítóképen: A Vörösmarty utcán tábla hirdeti: elkezdődött az építkezés)