Helyi közélet

2019.03.19. 10:52

Ha nincs világítás, jelezze okostelefonon

Miskolc - A legjobb, ha mobil­applikáción keresztül jelentjük be a hibát.

Miskolc - A legjobb, ha mobil­applikáción keresztül jelentjük be a hibát.

Több olvasói panasz is érkezett az utóbbi időben szerkesztőségünkbe közvilágítási hibákkal kapcsolatban. Volt, aki azt jelezte, egész utcában vagy nagyobb szakaszon van teljes sötétség esténként (például a Szinva terasszal szemközti sétányon, vagy Lillafüreden a bánkúti, ómassai elágazásnál), mások arra panaszkodtak, ha meghibásodik egy-egy lámpaoszlop, az akár hetekig, hónapokig is „úgy marad”.

Lesz konkrétabb is

Megkérdeztük az Észak-magyarországi Áramszolgáltató Nyrt.-t (ÉMÁSZ). Boross Norbert szóvivő elsőre általánosságban válaszolt. Kiderült, a téma összetettebb, mint gondolnánk.

– A javítás gyorsasága függ egyrészt a hiba milyenségétől, az adott önkormányzattal kötött megállapodástól és attól is, hogy mikor értesülünk problémáról – kezdte Boross Norbert. – Ha szakaszhibáról értesülünk, ami miatt egész utcában, esetleg utcákban nincs közvilágítás, az elsőbbséget élvez az olyan esetekkel szemben, amikor egy utcában mondjuk egy, maximum két lámpa nem ég.

Probléma az is, hogy sokan nem pontosan adják meg a hiba helyét, így a szerelőknek nehézséget okoz annak megtalálása. A legjobb megoldás az – tette hozzá az ÉMÁSZ szóvivője –, ha a cég mobilos alkalmazásán (Elmű-Émász EnergiApp) jelentjük be a hibát, mert a program megadja a helyszín a pontos GPS koordinátáját a karbantartóknak, sőt akár fénykép is feltölthető a problémáról.

Az általunk említett konkrét helyszínekkel kapcsolatban a cég a következő napokban ígért választ.

ÉM-TÁ

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában