Tesztvezetés

2021.04.17. 15:00

Kipróbáltuk a BMW M440i xDrive-ot

Egyelőre azt még nem tudni, hogy ki, hogyan viszonyul az új 4-es kupé első részéhez. A márkát kedvelő emberek körében is vegyes a megítélése.

Marosréti Ervin

Fotó: Autó-Motor

A nagyméretű középső légbeömlők sokaknak tetszenek, de egyelőre van egy olyan réteg is, amely idegenkedik tőle. Ettől függetlenül összegészében, ha rápillantunk, akkor nem is lehet más a véleményünk. Szép, meggyőző, lehengerlő, igazi státuszszimbólum. A jelzőket persze órákig lehetne sorolni, de érdemes egy kicsit alaposabban is “szétszedni” a modellt.

Sportos lett

Az igencsak monumentális méretű veséknek köszönhetően már első pillantásra is meg tudjuk különböztetni a kupét a limuzintól. Egy ideig pontosan ez jelentette a gondot, voltak ugyanis akik úgy tartották, hogy a kétajtós változat nem elég exkluzív, ezért a várnál talán kevesebben tátották el a szájukat az utcán, ha éppen elhaladt mellettük. Most viszont az egész formatervezésnek köszönhetően sportossá vált az autó megjelenése, a tervezők minden szempontból kiélhették a vágyaikat, az elképzeléseket.

Leginkább szembetűnő, hogy a motorháztetőn nem kevesebb, mint hat különböző karaktervonal található, az oldalfal egyaránt domború és homorú is, az első kerekek mögött a gyártó csupán sejteti a szellőzőket, A hátsó kerékjáratoknál találkozhatunk levegőelvezetéssel. Ennek hátránya is van, hiszen például egy mosás után a BMW nagyon hamar ismét koszos lesz, mert a felvert sár beteríti a sarkokat és a lökhárító is.

Az ördög a részletekben rejlik

A külsőhöz hasonlóan dinamikus a belső tér, a konyakszínű bőrkárpit (523 500 Ft) illik a szürkéskék fényezéshez, és itt már egyértelműen felismerhető a 3-as sorozat.

A második sorban kupés viszonylatban elfogadható a helykínálat, a megközelítést az nehezíti, hogy komótosan mozgatja az első ülést a villanymotoros állítás. Az ördög a részletekben rejlik, apránként veszi át az uralmat a zöld filozófia a bajor márkánál. A váltókar mellé került motorindító mellett már nincs ott a start/ stop rendszer deaktiváló kapcsolója – nem hiányzik, mert a lágyhibrid rendszer miatt gyorsan és finoman kel életre a soros hathengeres. A digitális műszeregységben a fordulatszám-információ már csupán a Sport üzemmód aktiválásakor jelenik meg, egyébként erőmérő van a jobb oldalon. Utóbbi arról informál, hogy 100 km/órás tempóval haladva a 385 lóerőnek talán az 5%-át használjuk…

Civil modellsorozat

A civil modellsorozat csúcsa az M440i xDrive verzió, amelyben 374 lóerőt tud a 3,0 literes turbó, és ehhez pár pillanatig még az indítógenerátor is hozzá tud csapni 11 lóerőt – nem mintha szükség lenne rá. A nyolcfokozatú automatikus váltó szereti elejteni a fordulatot, de ez nem zavartatja a belső égésű motort, amelynek ereje magas fordulaton sem fogy el. A Sport üzemmód aktiválásakor a motorhang is előtérbe kerül, még élesebbek lesznek a reakciók. Meglepő módon még ilyenkor sem rázósan kemény a felfüggesztés, amiben biztos szerepe van az ésszerű felni- és gumiválasztásnak, hiszen 400 lóerő magasságában a 18 colos felni manapság már szerénynek számít – de az alsóbbrendű utakon pont ettől lesz élvezhető a kanyarvadászat. Jól megmarkolható a kormány, amivel elég csak az irányt meghatározni, és sínautóként hajtja végre az utasításainkat a 4-es. Az összkerékhajtás miatt a keresztben autózás már meghaladja a közutak nyújtotta lehetőségeket, vizes körforgalomban is csak jelképes riszálásra futja, még téli abroncsokkal is remek a tapadás; túlerőltetve a dolgot aztán az orrát kezdi el tolni. A tudás próbálgatásával, autópályás-országutas közlekedés mellett is 9,0 l/100 km-es tesztátlagot produkált az autó, ami a teljesítmény ismeretében remek érték. Ettől persze még nem lesz racionális választás ez a kupé, de ez egy ilyen műfaj.

TETSZETT

  • megjelenés
  • vezethetőség
  • teljesítményleadás
  • NEM TETSZETT

  • lassan mozgó ülés (hátra beszállás)
  • hiányzó motorfékhatás Eco Pro módban
  • ÖSSZEGZÉS

    Ne hagyják magukat eltántorítani a nagyméretű vesék miatt, az új 4-es kupé remek megjelenésű és vezetőközpontú autó! A 3,0 literes, turbós kivitel egyszerre bivalyerős és elfogadható fogyasztású, érdemes megfontolni a kisebb teljesítményű motorok alternatívájaként. Nem járnak rosszul vele.

     

    BMW M440i xDrive

    Összlökettérfogat: 2998 cm3

    Hengerek/szelepek: S6/24 turbó

    Max. teljesítmény: 275 kW (374 LE) 5500-6500/perc

    Max. forgatónyomaték: 500 Nm 1900-5000/perc

    Hossz./szél./mag.: 4770/1852/1393 mm

    Tengelytáv: 2851 mm

    Nyomtáv elöl/hátul: 1575/1611 mm

    Fordulókör: 12,0 m

    Saját tömeg/teherbírás: 1815/430 kg

    Csomagtér: 440 l

    Üzemanyagtank: 59 l

    Gyorsulás 0-100 km/h: 4,5 s

    Max. sebesség: 250 km/h

    Város/országút/vegyes: 9,0-8,6/6,0-5,7/7,1-6,8 l/100 km

    Tesztfogyasztás: 9,0 l/100 km

    CO2-kibocsátás: 161-155 g/km

    A modell alapára: 13 676 000 Ft*

    A tesztelt verzió ára: 20 320 000 Ft

    *420i

    (Forrás: http://www.automotor.hu/teszt/tartalomhoz-a-forma-bmw-m440i-xdrive-teszt/)

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában