2021.04.17. 15:00
Kipróbáltuk a BMW M440i xDrive-ot
Egyelőre azt még nem tudni, hogy ki, hogyan viszonyul az új 4-es kupé első részéhez. A márkát kedvelő emberek körében is vegyes a megítélése.
Fotó: Autó-Motor
A nagyméretű középső légbeömlők sokaknak tetszenek, de egyelőre van egy olyan réteg is, amely idegenkedik tőle. Ettől függetlenül összegészében, ha rápillantunk, akkor nem is lehet más a véleményünk. Szép, meggyőző, lehengerlő, igazi státuszszimbólum. A jelzőket persze órákig lehetne sorolni, de érdemes egy kicsit alaposabban is “szétszedni” a modellt.
Sportos lett
Az igencsak monumentális méretű veséknek köszönhetően már első pillantásra is meg tudjuk különböztetni a kupét a limuzintól. Egy ideig pontosan ez jelentette a gondot, voltak ugyanis akik úgy tartották, hogy a kétajtós változat nem elég exkluzív, ezért a várnál talán kevesebben tátották el a szájukat az utcán, ha éppen elhaladt mellettük. Most viszont az egész formatervezésnek köszönhetően sportossá vált az autó megjelenése, a tervezők minden szempontból kiélhették a vágyaikat, az elképzeléseket.
Leginkább szembetűnő, hogy a motorháztetőn nem kevesebb, mint hat különböző karaktervonal található, az oldalfal egyaránt domború és homorú is, az első kerekek mögött a gyártó csupán sejteti a szellőzőket, A hátsó kerékjáratoknál találkozhatunk levegőelvezetéssel. Ennek hátránya is van, hiszen például egy mosás után a BMW nagyon hamar ismét koszos lesz, mert a felvert sár beteríti a sarkokat és a lökhárító is.
Az ördög a részletekben rejlik
A külsőhöz hasonlóan dinamikus a belső tér, a konyakszínű bőrkárpit (523 500 Ft) illik a szürkéskék fényezéshez, és itt már egyértelműen felismerhető a 3-as sorozat.
A második sorban kupés viszonylatban elfogadható a helykínálat, a megközelítést az nehezíti, hogy komótosan mozgatja az első ülést a villanymotoros állítás. Az ördög a részletekben rejlik, apránként veszi át az uralmat a zöld filozófia a bajor márkánál. A váltókar mellé került motorindító mellett már nincs ott a start/ stop rendszer deaktiváló kapcsolója – nem hiányzik, mert a lágyhibrid rendszer miatt gyorsan és finoman kel életre a soros hathengeres. A digitális műszeregységben a fordulatszám-információ már csupán a Sport üzemmód aktiválásakor jelenik meg, egyébként erőmérő van a jobb oldalon. Utóbbi arról informál, hogy 100 km/órás tempóval haladva a 385 lóerőnek talán az 5%-át használjuk…
Civil modellsorozat
A civil modellsorozat csúcsa az M440i xDrive verzió, amelyben 374 lóerőt tud a 3,0 literes turbó, és ehhez pár pillanatig még az indítógenerátor is hozzá tud csapni 11 lóerőt – nem mintha szükség lenne rá. A nyolcfokozatú automatikus váltó szereti elejteni a fordulatot, de ez nem zavartatja a belső égésű motort, amelynek ereje magas fordulaton sem fogy el. A Sport üzemmód aktiválásakor a motorhang is előtérbe kerül, még élesebbek lesznek a reakciók. Meglepő módon még ilyenkor sem rázósan kemény a felfüggesztés, amiben biztos szerepe van az ésszerű felni- és gumiválasztásnak, hiszen 400 lóerő magasságában a 18 colos felni manapság már szerénynek számít – de az alsóbbrendű utakon pont ettől lesz élvezhető a kanyarvadászat. Jól megmarkolható a kormány, amivel elég csak az irányt meghatározni, és sínautóként hajtja végre az utasításainkat a 4-es. Az összkerékhajtás miatt a keresztben autózás már meghaladja a közutak nyújtotta lehetőségeket, vizes körforgalomban is csak jelképes riszálásra futja, még téli abroncsokkal is remek a tapadás; túlerőltetve a dolgot aztán az orrát kezdi el tolni. A tudás próbálgatásával, autópályás-országutas közlekedés mellett is 9,0 l/100 km-es tesztátlagot produkált az autó, ami a teljesítmény ismeretében remek érték. Ettől persze még nem lesz racionális választás ez a kupé, de ez egy ilyen műfaj.
TETSZETT
NEM TETSZETT
ÖSSZEGZÉS
Ne hagyják magukat eltántorítani a nagyméretű vesék miatt, az új 4-es kupé remek megjelenésű és vezetőközpontú autó! A 3,0 literes, turbós kivitel egyszerre bivalyerős és elfogadható fogyasztású, érdemes megfontolni a kisebb teljesítményű motorok alternatívájaként. Nem járnak rosszul vele.
BMW M440i xDrive
Összlökettérfogat: 2998 cm3
Hengerek/szelepek: S6/24 turbó
Max. teljesítmény: 275 kW (374 LE) 5500-6500/perc
Max. forgatónyomaték: 500 Nm 1900-5000/perc
Hossz./szél./mag.: 4770/1852/1393 mm
Tengelytáv: 2851 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1575/1611 mm
Fordulókör: 12,0 m
Saját tömeg/teherbírás: 1815/430 kg
Csomagtér: 440 l
Üzemanyagtank: 59 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,5 s
Max. sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 9,0-8,6/6,0-5,7/7,1-6,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 161-155 g/km
A modell alapára: 13 676 000 Ft*
A tesztelt verzió ára: 20 320 000 Ft
*420i
(Forrás: http://www.automotor.hu/teszt/tartalomhoz-a-forma-bmw-m440i-xdrive-teszt/)