centenáriumi pályázat

2020.06.16. 10:00

Centenáriumi matricát kap a kisvasút egyik mozdonya

Mozdonymotívum-pályázattal indul a „második szezonkezdet” a LÁEV-nél.

Bájer Máté

Fotó: Kozma István

A kisvasutak tekintetében elsők között indult újra a vonatforgalom Miskolcon. A „második szezonkezdet” megújult járműveket is hozott az utazóközönségnek. A LÁEV nagy felújítása 2018-ban kezdődött, melynek keretében a kisvasút járműparkjának döntő része is megújul. A munka során a járműveket „az utolsó csavarig” szétszerelték. A személykocsik között a csaknem százéves, muzeális értékű Diamond és Kis MÁV típusok esetén igyekeztek korhű módon rekonstruálni a megjelenést.

Pályázatot hirdetnek

Az Északerdő Zrt. a LÁEV100 pályázattal mozdonymotívum tervezésére invitálja a környéken élő alkotókat. A járműfejlesztés keretében épülő 2 új hibridmozdony egyike, a D02-506 pályaszámú Mk48-as ugyanis tematikus matricázást kap a centenárium alkalmából. A pályaművekkel szemben elvárás, hogy a motívum jelenítse meg a 100 éves LÁEV jellegzetességeit, tekintettel természeti-kulturális környezetére, egyedi mérnöki megoldásaira, építészeti értékeire, gördülőállományának jellegzetes, fontos darabjaira.

„Száz évvel ezelőtt, 1920. november 14-én indult meg az első fával rakott szerelvény a ma Lillafüredi Állami Erdei Vasútként (LÁEV) ismert Szinvavölgyi Erdei Vasút Miskolc–Garadna fővonalán” – vezeti fel hivatalos honlapján centenáriumi pályázatát az Északerdő Zrt., napjaink egyik legnépszerűbb hazai kisvasútjának működtetője.

A LÁEV-et vonalhálózata és járműparkja emeli előkelő helyre: utasai számos népszerű látnivalóval találkozhatnak, emellett rácsodálkozhatnak a környék természeti értékeire is. A vasút vonalvezetése is látványos mérnöki teljesítmény, hiszen a mozdony a legnagyobb magyarországi kisvasúti völgyhíddal és számos alagúttal tarkított pályán robog végig.

– Herman Ottó halálának évfordulója kapcsán már hirdetett egy ugyanilyen matricatervező pályázatot 2014-ben az Északerdő Zrt., a mostani felhívással szeretnénk tovább éltetni ezt a kezdeményezést – mondta megkeresésünkre Vereb István, a társaság kommunikációs tanácsadója. Hat évvel ezelőtt tizennégy szerző mintegy tizenkilenc pályaművet nyújtott be a Lillafüredi Állami Erdei Vasút leendő Herman Ottó-mozdonyának dekorálására. – Az egyik mozdonyt fel is matricáztuk 2014-ben, akkor nagyszerű ötletek érkeztek, reméljük, hogy a mostani kiírás is megmozgatja majd az alkotókat. A MÁV-nál egyébként – ami nyilván más lépték – már számos ilyen matricázás volt.

Vereb István hozzáfűzte azt is, hogy mi alapján választották ki, melyik járműre kerüljön a győztes alkotás.

– Két mozdony érintett a felújításban, ezek közül az egyik fogja viselni a győztes matricát. Augusztus végéig várjuk a pályázatokat. Reméljük, hogy november végén már közlekedni fog a felmatricázott mozdony.

(A borítóképen: Erre a mozdonyra kerül majd a győztes pályamű)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában