Járvány

2020.05.16. 11:00

A logisztikai ingatlanok lehetnek a válság nyertesei

Jelentősen befolyásolta a világjárvány az üzleti ingatlanokat használó vállalatok működését, és ezzel együtt azok értékeltségét.

A Deloitte Magyarország elemzése szerint a jelenlegi helyzet sokban különbözik a 2008-astól: a vállalkozások pénzügyileg erősebbek, a bankszektor egészségesebb, a válság kezdetekor a munkanélküliség alacsony szinten állt, és világszerte korszerűbb technológiákat alkalmaznak – írja a Magyar Nemzet.

A tanácsadó cég jelezte, a kereskedelmi ingatlanokat igencsak eltérő módon érintette a járvány.

A turizmushoz és a vendéglátáshoz kapcsolódó ingatlanoknál például azonnal jelentkeztek likviditási problémák, ugyanakkor a logisztikai ingatlanoknál a kedvezőtlen hatások csak részben vagy alig érzékelhetők.

Utóbbi szektor Kohári Gábor, a Deloitte ingatlan-tanácsadási üzletágának vezető menedzsere szerint a változások nyertese is lehet a járvány miatt átalakuló ellátási csatornák révén, az e-kereskedelem terjedésével.

Az üzleti ingatlanok többségénél néhány hónap alatt normalizálódhat a helyzet, amihez azonban a tulajdonosoknak, bérbeadóknak, üzemeltetőknek, finanszírozóknak és munkavállalóknak harmonizálniuk kell az erőfeszítéseiket.

Emellett az üzleti tanácsadóknak is fontos szerepe van a bérleti feltételek újratárgyalásában, vagy a hitelből történő finanszírozás átalakításában. Az elemzés szerint a legtöbb uniós országban megfigyelhető, hogy a járvány következményeinek a kezelése abban az esetben sikeres, amennyiben az üzleti partnerek rugalmas hozzáállással, előrelátóan törekednek áthidaló megoldások kidolgozására.

Minden bizonnyal lesznek olyan üzleti területek, illetve ingatlanok is, amelyek a piaci helyzet normalizálódását követően sem tudnak majd kellően hatékonyan, fenntartható módon működni.

Ezek a tanácsadó cég szerint jellemzően olyan ingatlanok, amelyek már a járványt megelőzően is fenntarthatósági és üzemeltetési hatékonysági problémákkal küzdöttek, és halogatták a korszerűbb üzleti technológiák bevezetését, működési modelljük átalakítását. A Deloitte példaként az alacsonyabb kategóriájú hoteleknél sok esetben tapasztalt korszerűtlen üzemeltetési megoldásokat említette.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában