hirdetés

2021.08.19. 22:24

Így segíthet az eladásokhoz a profin megoldott utánkövetés

Milyen úton és módon lehet optimálisan megoldani az ajánlatok kiküldését követő utánkövetést? Miért fontos egyáltalán foglalkozni az utánkövetéssel, illetve milyen szoftveres megoldások érhetők el manapság ezen a téren?

Forrás: minicrm.hu

A cikkben ezekkel a kérdésekkel foglalkozunk kiemelten. Igyekszünk tehát rávilágítani az utánkövetés lényeges mivoltára, majd pedig a megvalósítás kézenfekvő lehetőségeire.

Miért célszerű utólagosan lekövetni a már kiküldött ajánlatok státuszát?

Leginkább azért, mivel az ajánlatok kiküldése még nem jelent garanciát a sikeres értékesítésre. Sőt, minél több idő telik el az ajánlat elküldését követően, annál inkább csökken a majdani szerződéskötés valószínűsége.

Kivéve persze akkor, hogyha időközben gondot fordítunk a „lead” melegen tartására. Vagyis nem hagyjuk magára a kiküldött ajánlatot, hanem odafigyelünk az utánkövetés munkálataira. Tehát fenntartjuk a kommunikációt, udvariasan érdeklődünk a potenciális ügyfélnél, és finom módszerekkel megteszünk mindent annak érdekében, hogy megtörténhessen az üzletkötés.

Miért lehet indokolt profi szoftveres megoldást keresni az utánkövetéshez

Ez leginkább volumen kérdése. Minél több kiküldött ajánlatról és potenciális vevőről van szó, a hagyományosnak tekinthető manuális módszerek annál kevésbé lesznek hatékonyak. Egy idő után eljön annak az ideje, amikor muszáj lesz fejlett szoftvert alkalmazni az utánkövetéshez.

Hogy konkrét példát mondjunk, a MiniCRM, mint CRM rendszer az ajánlatok utánkövetéséhez is praktikus funkciókat tesz lehetővé.

Mindjárt ki kell emelni annak a lehetőségét, hogy valamennyi érdeklődő online adatlapján tetszés szerint rögzíthetők a fontosabb tudnivalók.

Vagyis kijegyzetelhető, hogy pontosan mikor ment ki az ajánlat, mit sikerült megbeszélni az érdeklődővel, illetve mit kell még tudni a szóban forgó leadről. Ezenfelül maga a felület is segíti az utánkövetést, ugyanis az előre beállított időpontban emlékeztet a feladatra. Így tehát szinte lehetetlen utánkövetés nélkül hagyni az érdeklődőket.

Korszerű szoftvert használva optimalizált lehet az ajánlatok utánkövetése

Ha már az árajánlatok kiküldését követő follow up tevékenység optimalizálása a cél, természetesen ezen a téren mindig lehet csiszolni és finomítani a folyamatokon. Például nagyban megkönnyíti a munkát, hogyha a rendszeren belül előre megírt e-mail-sablonok közül van lehetőség választani.

Hogyha még ennél is magasabb szintre szeretnénk tornázni az automatizálást, egy fejlett rendszer ebben is óriási segítséget jelenthet.

Példának okáért úgy, hogy az árajánlat kiküldését követően előre megadható az automatizmusnak, hogy hány nap elteltével küldjön ki utánkövető kommunikációt és milyen tartalommal.

Ennek köszönhetően az ajánlatok utánkövetése nemcsak eredményessé válhat, hanem minimális kapacitást köt csak le cégen belül.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában