Hirdetés

2024.06.04. 10:35

Hogyan adja el a csomagolás a terméket?

Amikor rápillantunk egy termékre, tudat alatt máris kialakítanunk egy alapvető véleményt róla. Ugyanis a csomagolás megjelenése és minősége alapján igyekszünk következtetéseket levonni, még azelőtt, hogy egyáltalán szemügyre vennénk a termék leírását. Mit nevezhetünk profi csomagolásnak? Alábbi cikkünkből kiderül!

PR cikk

Forrás: 123rf.com

A csomagolásnak megnyerőnek kell lennie

Már távolról is egyértelműen látszania kell, hogy egy megbízható, magas minőségű termékkel állunk szemben. Gondoljunk csak a kedvenc márkáinkra, amelyek kiforrott branddel rendelkeznek, és már a csomagolás színei alapján pontosan tudjuk, hogy melyik termékcsoportról van szó. A dizájnt akkor nevezhetjük sikeresnek, ha megfelelően kiemelkedik a többi, “szürke” termék közül.

Célszerű a márkánk szlogenjét is elhelyezni rajta, hogy minden egyes termékünkkel ugyanazt az üzenetet közvetítsük. Ez rendkívül fontos, hiszen még akkor is egységes brandet kell építenünk, ha ezer különböző terméket forgalmazunk. Minél jobban rögzül a vásárlókban a márkaüzenet, annál közelebbinek érzik magukhoz a termékeket.

TIPP: Webáruház üzemeltetése esetén érdemes saját csomagolással dolgozni, még akkor is, ha fulfillment segítségével látjuk el a logisztikai feladatokat. Ha egyedi csomagolással dolgozunk, egyeztessünk a fulfillment céggel, és biztosítsuk számukra a saját csomagolóanyagunkat.

Miért elengedhetetlen a megfelelő termékleírás?

Ha egy potenciális vásárló kézbe vette a termékünket, az már félsikert jelent. Ekkor már kellően figyelemfelkeltő volt a csomagolás ahhoz, hogy közelebbről is megvizsgálja az adott terméket. A csomagoláson tanácsos a legfontosabb előnyöket feltüntetni – azokat, amelyek szó szerint eladják a terméket. Profi termékismertető nélkül nem tudjuk megkülönböztetni magunkat a többiektől, ezért ajánlott alaposan átgondolni, hogy mit jelenítünk meg fel a dobozon.

Remek kiindulópont lehet, ha a csomagolás feliratainak terén a problémamegoldásra fókuszálunk. Gondolkodjunk a vásárlók fejével, és határozzuk meg, hogy milyen problémákat és hogyan szeretnénk megoldani. Inspirációként megnézhetjük például a legnépszerűbb tusfürdők és samponok csomagolásait is, amelyeket minden esetben marketing szakértők terveztek.

A tudatos vásárlók már a zöld csomagolást keresik

Mára a környezettudatosság fontosabb, mint valaha. Igyekszünk kisebb ökológiai lábnyomot hagyni, illetve olyan döntéseket hozni az életben, amelyekkel minél jobban megkíméljük a környezetünket. Nem véletlenül bújtatja egyre több cég zöld csomagolásba a termékeiket, hiszen a vásárlás során már ez is egy fontos szempontot jelent. Ha a vásárlók látják, hogy a csomagolás újrahasznosított, lebomló és környezetbarát anyagokból készült, akkor szívesebben veszik meg a termékünket.

Ha tehetjük, ne csak a csomagolást tekintve törekedjünk környezetbarátok lenni. Ugyanis ha kizárólag marketing célok miatt próbáljuk zöldnek beállítani a vállalkozásunkat, de valójában nem sokat teszünk a természetért, azzal hamar elveszíthetjük a vásárlók bizalmát. Lehetőségeinkhez mérten a termékek előállításával és szállításával, illetve adminisztrációjával kapcsolatban is válasszuk a valóban zöld megoldásokat.

Kommunikáljuk bátran a környezettudatosságunkat!

Tüntessük fel a csomagoláson, hogy milyen lépésekkel járulunk hozzá az élhető jövő fenntartásához. Sőt, a weboldalunkon és a különböző marketing kampányainkban is emeljük ki a környezetbarát hozzáállásunkat. Természetesen csak olyat állítsunk, ami maradéktalanul megfelel a valóságnak. Ha egyelőre még csak 1-2 konkrét lépést tudunk felmutatni, akkor helyezzük azokra a hangsúlyt, hiszen már a szándék is sokat számít a vásárlók szemében.

Hogyan vágjunk bele a csomagolás megtervezésébe?

A legjobb döntés, ha egy marketingben jártas grafikus csapatot keresünk meg az ötleteinkkel. Habár napjainkban az AI vagy a már jól bevált grafikus szoftverek segítségével akár saját kezűleg is összeállíthatjuk a tervünket, de semmiképp ne bízzuk a véletlenre a végeredményt. Inkább szervezzük ki szakértők számára a feladatot, akik már több termék csomagolásán is sikerrel dolgoztak.

Ha a csomagolásunk figyelemfelkeltő, informatív és környezetbarát, akkor szinte garantáltan nyert ügyünk van. Törekedjünk mindhárom szempontnak megfelelni, hogy minél több vásárlót megszólítsunk. Soha ne mondjunk le az egyedi csomagolásról, hiszen csakis így emelkedhetünk ki a versenytársak közül!

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában