2014.05.17. 11:19
67. Cannes-i filmfesztivál - Az első hétvége
Cannes - A hetvenes évek elejétől kezdve bevett gyakorlat, hogy a forgalmazók a filmek bemutatásakor a mindent eldöntő első hétvégére összpontosítanak. Cannes-ban is kiemelt jelentősége van az első hétvégének.
Cannes - A hetvenes évek elejétől kezdve bevett gyakorlat, hogy a forgalmazók a filmek bemutatásakor a mindent eldöntő első hétvégére összpontosítanak. Cannes-ban is kiemelt jelentősége van az első hétvégének. Ekkorra időzítik a legtöbb nagy film bemutatóját, pezseg a filmpiac, sorra érkeznek a sztárok és egymást érik a fényűző partik. A rutinos fesztiválozók tudják, hogy a versenyprogram a legutolsó pillanatokban is hozhat meglepetést, de a hangulatot első hétvége határozza meg. Mundruczó Kornél filmje a Fehér Isten különösen szerencsés ebből a szempontból, mert ezen a szombat délután lesz a bemutatója.
Idén sztrájkok nehezítették a résztvevők ideérkezését, ami miatt eleinte gyérebbnek tűnt a fesztivál, ráadásul vetítés is alig volt. Péntek reggeltől kezdve azonban beindult a Cannes-i őrület, ami állandóan lehetetlennek tűnő választások elé állít bennünket és itt bizony semmire nincs garancia. Atom Egoyan rendező neve sem az, ahogy azt a The Captive című thrillere bizonyította. A film Ryan Reynolds és Rosario Dawson miatt a pláza mozik közönségének még bejöhet, de az itteni sajtósokat nem hatotta meg. Ennél már izgalmasabb volt a dán Kristian Levring westernje a The Salvation, melyben Mads Mikkelsen (Hannibal,) áll bosszút családjáért. A filmben feltűnik Eva Green, akivel Mikkelsen a Casino Royale-ban szerepelt együtt, a rosszfiúk közt pedig ott van a Manchester United egykori futball legendája Eric Cantona, aki 1997-ben filmes karrierre cserélte a futballmezét.
- Váró Kata Anna -
Cannes, 2014. május 16.