Kajak-kenu

2024.04.04. 09:35

Háromszáz kilométer edzés, közeleg az első válogató

Egyébként a helyi tavon és folyón edzettünk.

A Bragato Giada-Benkucs Kíra egység csak magára figyel, egyértelmű cél a párizsi indulás elérése.

A Tiszaújvárosi KKSE versenyzői és edzője három hetet Törökországban edzőtáborozott, ahonnan Húsvét vasárnap érkeztek haza. A hat kenus (Bragato Giada, Fekete Nóra, Macz Benedek, Koleszár Bonifác, Szegi Zsombor, Széll Kristóf), a három kajakos (Kakukk Levente, Andrássy Dénes, Domoszlai Attila), valamint Krucsai József edző Dalyanban készült a közelgő évadra.

– Nem csupán mi voltunk kinn, hanem más kluboktól is jöttek versenyzők, összesen 27-en, illetve velük szakemberek – kezdte Krucsai József. – Más-más úton jutottunk el a helyszínre, voltak, akik Pozsonyból repültek a közeli Dalamanba, a mi csapatunkból ketten jöttek így, a többiek, velem együtt busszal, két vontával, rajtuk harminc hajóval, és három gumi motorcsónakkal. Ez a török település hozzávetőlegesen 2200 kilométerre található Tiszaújvárostól, az oda-vissza út, illetve a kinn tartózkodás alatt összesen 5077 kilométert mentünk a járművünkkel. Kifelé 47 órába telt, mire odaértünk, visszafelé 35 órába, váltott vezetés mellett, nagyjából 400 kilométerenként kellett megállnunk tankolni. Egyébként a helyi tavon és folyón edzettünk, az időjárástól függően, amikor fújt a szél, akkor a folyón, ha nem, akkor a tavon. Az alapozás egy részét már korábban elvégezték a versenyzők, ezúttal jórészt a résztávos edzéseket csináltuk, egyes hajókat tekintve a gyorsítások is elkezdődtek. Természetesen volt technikai felkészítés, valamint a Bragato Giada és Benkucs Kíra által alkotott páros összerakása. Nekik – akiknek céljuk az olimpiai indulás kiharcolása C-2 500 méteren – napi átlag 20 kilométer volt a penzum, ami a három hét alatt nagyjából 300 kilométer evezést jelentett. De nem a táv volt a lényeg, vagy a futó-, kondicionáló tréningek, hanem az idő, ami bíztató, egyre jobb lett a végére, úgy jöttünk haza, hogy rendben vannak. Szeretnénk megköszönni az együttműködést a Magyar Kajak-Kenu Szövetségnek, Hüttner Csaba szövetségi kapitánynak, Németh Szabolcs szervezőnek, és Androkity Marcell edzőnek.

Szolnokon, Szegeden

Bragato Giadával kapcsolatban tudni kell, hogy tavaly, a világbajnokságon még a szegedi Nagy Biankával ült egy hajóban, és a világbajnoki 5. helyezésüknek köszönhetően megszerezték a kvótát az idei, párizsi ötkarikás játékokra C-2 500 méteren. Azonban tavaly kora ősszel felbomlott ez az egység, és lett a Tisza-parti kenus új társa Benkucs Kíra, a Merkapt-Mekler SE 19 éves sportolója. A kvóta nem névre szól, hanem az országnak, így itthon, a tervezett két válogatón meg kell küzdeniük a különböző egységeknek a franciaországi repülőjegyért. Az alapelv az, hogy amelyik duó megnyeri mind a két válogatót, az lesz ott az olimpiai rajtnál.

– Nem figyelünk senkit sem, magunkra koncentrálunk, hogy a lányok a legmegfelelőbb állapotban legyenek

– húzta alá Krucsai József.

– Giada szerdán részt vett egy központi egészségügyi vizsgálaton, míg csütörtökön és pénteken kettő-kettő foglalkozást tartunk. Szombaton lesz egy közös edzés Kírával Szegeden, aztán vasárnap tartunk egy pihenő napot. A jövő héten hétfőn, kedden, valamint szerdán itthon dolgozunk, 11-12-13-án pedig Szolnokon edzőtáborozunk. Az első válogatót itt rendezik meg május 1-2-án, a másodikat pedig nagyjából egy hónappal később. Elképzelhető, hogy a C-2 500 méter mellett más számban is indul majd Giada, de ez majd kiderül. Szolnokot követően, május 8. és 12. között előbb pótkvalifikációs verseny lesz Szegeden, aztán Világkupa, az utóbbin, remélem ott lesz a Giada-Kíra duó.