Útfelújítások

2023.08.02. 14:30

Megújult a burkolat többek között az M3-ason is

1,6 millió négyzetméteren már megújultak a hazai gyorsforgalmi utak.

Boon.hu

Félidejéhez érkeztek az áprilisban indult szintrehozó felújítási munkák az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által üzemeltetett hazai gyorsforgalmi utakon. Az MKIF Zrt. augusztus elsejéig, 312 kilométer sávhosszúságban, 1,6 millió négyzetméternyi felületen cserélte az elöregedett, tönkrement burkolatot új aszfaltra, kilenc hazai gyorsforgalmi úton, írta közleményében a MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. igazgatósága. (Hozzáfűzték,  fontos megjegyezniük, hogy a munkálatok adatait sávhosszban adták meg. A sávhossz azt jelent, hogyha például egy 1 kilométer hosszú autópálya szakaszon, mindkét oldal, mindkét sávja – a külső és a belső – is teljesen megújult, akkor azon a gyorsforgalmi szakaszon 4 kilométer sávhosszt hoztak szintre).

Kétszázezer tonna aszfalt 

Az eddig elvégzett munkálatok során 200 ezer tonna aszfaltot használtak fel. A felső kopórétegen túl, ahol szükséges volt, az alatta lévő kötőréteget is cserélték. A legtöbb burkolat az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályán újult meg, az eddig elvégzett munkák mintegy négyötöde ezen a három sztrádán történt. Emellett az elmúlt négy hónapban megújult 36 híd és felüljáró is.

Az MKIF Zrt. 2022. szeptemberében vette át 1237 kilométer hazai gyorsforgalmi út üzemeltetését, fenntartását, fejlesztését. Rögtön, október elején 130 ezer négyzetméteren, csaknem 18 focipálya nagyságú felületre terítettek új burkolatot még a tél előtt, a legkritikusabb szakaszokon.

"Áprilisban aztán elindítottuk Magyarország történetének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítását. A tervek szerint idén 297 kilométer hosszan, 2,5 millió négyzetméteren kerül a régi aszfalt helyére új burkolat. Az általunk szintrehozásnak nevezett felújítás, három év alatt 538 kilométer autópályát, gyorsforgalmi utat érint. Országszerte 200 híd, felüljáró újul meg, köztük négy nagyobb híd: a Rába (M1), az Oszlári Tisza-híd (M3), a Köröshegyi völgyhíd (M7) és a Pentele híd (M8). 50-60 csomópontnál a vízelvezető rendszereket és az esetleges rézsűcsúszásokat is javítjuk. Emellett több tucat pihenőt is felújítunk. Javítjuk az épületek, mosdók tetőszerkezetét, cseréljük, javítjuk a gépészetet – ezekkel a felújításokkal növeljük az üzembiztonságot és egyszerűsítjük az üzemeltetést is. Ezekbe a pihenőkbe új bútorokat is teszünk, az elöregedett fa utcabútorok helyett. Fákat ültetünk és szelektív hulladékgyűjtőket is kihelyezünk a pihenőkbe" – fogalmaztak.

A gyorsforgalmi utak felújítása a tervek szerint idén 67 helyen történik meg, több tízmilliárd forint értékben. Ez terelésekkel és forgalomkorlátozásokkal is jár. Igyekeznek a munkálatokat időben és térben úgy szervezni, hogy a lehető legkevesebb kellemetlenséggel járjanak. Minden terelésről időben és folyamatosan tájékoztatást adnak honlapjukon, Facebook-oldalukon és az ÚTINFORM-on keresztül, olvasható közleményükben.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában