Miskolc

2021.06.23. 14:00

Második fázisában a LÁEV nagyfelújítása

A lillafüredi erdei vasút pályafelújítása a városi szakaszhoz érkezett, hétfőn kezdődtek a munkálatok.

20210607 Ómassa-Garadna fotó: Ádám János ÁJ Észak-Magyarország Elkezdődött az Északerdő Zrt. által fenntartott Lillafüredi Állami Erdei Vasút korszerűsítése.

Fotó: Ádám János

A Lillafüredi Állami Erdei Vasút nagyfelújítása a második fázisába lépett. A garadnai szakasz elkészülte után a kivitelező megkezdte a Miskolc-Dorottya utca állomástól Diósgyőr-Majláth forgalmi telepig tartó mintegy 2,2 kilométeres szakasz teljes körű rekonstrukcióját.

A pályázaton nyert közel 2,5 milliárd forintos keretből a vasút szinte minden része megújul az utasváróktól a peronokon át a vasúti pályáig. A folyó munkálatok keretében a régi pályát elbontják mintegy tizennégy kilométer hosszan, majd az ágyazat cseréje után új anyagokból új vágányokat építenek.

Teljesen megújul a pálya mentén a vízelvezetés, ahogyan a keresztező utcák és a telekbejárók útátjárói is. Diósgyőr megállóhelyen a jelenlegitől mintegy százötven méterrel arrébb, Lillafüred irányába új peron épül, amely már az időseknek és a kisgyerekes családoknak is megkönnyíti majd a felszállást a kisvasút szerelvényeire. Egy minivagont is elhelyeztek a területen, amely utasváróként működik. A fejlesztés keretében az élménytéren és a peronon teljes hosszában új térvilágítást is felszerelnek. A vonatok ez idő alatt Majláth megállóhelytől indulnak és Lillafüreden át Garadna állomásig közlekednek.

A járműpark is

A kisvasút ilyen nagyságrendű felújítására száz éve nem volt példa, ezért a három éve megkezdődött rekonstrukciós munkálatok gyakorlatilag egy teljes újjáépítéssel egyenlők. Jó hír, hogy nemcsak a pálya és a kiszolgálóberendezések újulnak meg, hanem a járműpark hat mozdonya és huszonhat kocsija is. Ami, tekintettel az évi több mint kétszázezer utasra – járványidőszakon kívül –, nagyon is időszerű.

Az üzemeltető Északerdő Zrt. olyan feladatokat is elvégez most, amelyekre máskor, a vasút folyamatos működése mellett biztonsággal nem nyílna lehetőség. Az erdei vasút és a vonatokon utazók biztonsága érdekében a teljes vonal mentén, kiemelten Felsőhámor fölött, valamint a Hámori-tó partján megvizsgálják a fákat, és ahol szükséges eltávolítják a balesetveszélyes, idős példányokat. A ledöntött törzsekből néhány darabot holtfaként a helyszínen hagynak, biztosítva az ehhez kötődő élővilág életfeltételeinek megőrzését, folytonosságát.

A városi szakasz felújítása jó eséllyel a projekt legnehezebb feladata, de az Észak­erdő Zrt. és a kivitelező Híd-Tám Kft. mindent elkövet annak érdekében, hogy a munka a lehető legrövidebb ideig tartson. A környéken élőket a társaság – levélszekrény útján – tájékoztatja a várható korlátozásokról. A második ütem munkálatai előreláthatólag augusztus végéig tartanak majd, a teljes projekt pedig jövő év nyaráig.

(A borítóképen: A vasút szinte minden része megújul)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában