Helyi közélet

2013.11.29. 15:46

11 ezer kilométer próbafutás után a Skoda

Miskolc - A gyártó azt kérte, hogy az őszi-téli út- és hőmérsékleti viszonyok között is futhasson az új miskolci villamos.

Miskolc - A gyártó azt kérte, hogy az őszi-téli út- és hőmérsékleti viszonyok között is futhasson az új miskolci villamos.Október elejére a típusengedélyhez szükséges összesen tizenegyezer kilométeres próbafutást teljesített Miskolc új Skoda villamosának prototípusa - tudtuk meg Pásztor Imrétől, a Miskolc Holding PR- és kommunikációs vezetőjétől. - Az MVK Zrt. szakemberei a beszerzés előkészítése során nem már meglévő vagy gyártott villamosok közül választottak egyet, hanem azokból az igényekből indultak ki, hogy a miskolciaknak milyen szerelvényre lenne szükségük, milyen villamos segítené leginkább a miskolci közlekedést. A Skoda 26 THU 3 típusjelű szerelvény éppen ezért egyedi, vagyis kifejezetten Miskolcnak gyártott villamos, s mint ilyet eddig sehol nem tesztelhették.

Pásztor Imre szerint ez is oka volt, hogy a közlekedési hatóság a villamos forgalomba helyezéséhez próbafutást írt elő az elsőként érkezett szerelvénynek 10000, majd ráadásként még 1000 kilométert. Miskolc új villamosa október elejére a rá kiszabott kilométereket teljesítette, de még manapság is többször megfordul a villamos a városban, hiszen a Nemzeti Közlekedési Hatóság harminchat féle vizsgálatot kért a Skoda villamosokkal kapcsolatban a típusengedélyhez.

- A gyártó azt kérte, hogy az őszi-téli út- és hőmérsékleti viszonyok között is futhasson a jármű, hogy minél több információval rendelkezzenek ezen a téren is - folytatta. - Ezeket az eredményeket a további villamosok beállításánál már rögtön tudják alkalmazni, vagyis a típusengedély birtokában azoknak már nem kell próbaköröket futniuk.

Sikeres tartampróba

Kiderült az is: a 36 vizsgálat sem 36 vizsgálat, hiszen azok további alpontokra bontható, például a villamos fékberendezése egy pont a dokumentációban és csak ezzel kapcsolatban több tucat vizsgálat lefolytatását kérte a hatóság. A teszteknek tehát egy része volt a 10000+1000 kilométeres próbafutás, az úgynevezett tartampróba, ami sikeresen lezajlott. Ezek során mérték a jármű futásdinamikai jellemzőit, például az 50 km/óra sebesség-túllépéskor a jármű viselkedését, tesztelték a vezetőüléseket, a külső-belső világítást, a hangjelző berendezéseket, a klímát, a járműre megengedett zajszintek betartását, a jármű vészhelyzetben való elhagyásának lehetőségeit, és még sok-sok műszaki dolgot, mint például az áramvisszavezetőket és a földelő berendezéseket is.

- A villamosok másképp is jól vizsgáztak: a miskolciaknak nagyon tetszenek, ezt bizonyította az óriási érdeklődés is, de lehetőséget biztosított a közlekedési vállalat látássérülteknek és mozgáskorlátozottaknak is a villamossal való ismerkedésre, akik egybehangzóan elmondták, a belső tér teljes mértékben alkalmas arra, hogy használhassák, a hangos utastájékoztatás, az akadálymentesítés is kiválóan működött az első tapasztalatok alapján - mondta a Miskolc Holding kommunikációs vezetője.

Összefoglalva kijelenthető, hogy ez az összetett engedélyezési eljárás a hatóság részéről elbírálás alatt van, amely bizakodásra is okot adhat, hogy a közeljövőben már utasokat is szállíthat majd az új villamos.

ÉM-JLI

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában