Helyi közélet

2012.02.01. 16:19

Fűtés nélkül várhatják a hideget Újcsanáloson

Miskolc - A család hidegben „várja” a hideget, mert a Tigáz lekapcsolta a gázt.

Miskolc - A család hidegben „várja” a hideget, mert a Tigáz lekapcsolta a gázt.

Fűtés nélkül maradt egy család, mert a gázszolgáltató szakemberei hétfőn kikapcsolták náluk a gázt. A háromgyermekes édesapa arról panaszkodott lapunknak, éppen hétfőn fizette be a szolgáltató felé tartozását – amely 60 napon belül volt –, de ez már nem érdekelte a szerelőket. Szerinte csellel jutottak be a lakásba, azt kérve, hogy a gázórát leolvassák. Most fűtés nélkül vannak, mert annyi pénzük nincs, hogy a visszakapcsolási díjat kifizessék. A történetet már kedden olvashatták, de a Tigáz-tól szerdán érkezett meg a válasz.

Miért kapcsolták ki a gázt, ha nincs 60 napon túli elmaradásuk? „A fogyasztó állítása szerint a 60 napon túli tartozását rendezte, azonban az összeg a mai napig nem került lekönyvelésre a szerződéses folyószámláján.” – kezdte válaszát Száraz Gábor, a cég szóvivője. Azt is elmondta: a kikapcsolási értesítőt már tavaly decemberben átvette a felhasználó. Az értesítésben szerepel az alábbi felhívás: „Amennyiben a kikapcsolást és az ezzel járó többletköltséget szeretné elkerülni, kérjük, hogy a kikapcsolás első időpontját megelőző munkanapig a befizetés igazolását a 06-36/413-361 faxszámra eljuttatni szíveskedjen.” A felhasználó a befizetést előírás szerűen nem igazolta a megadott időpontig, így a kikapcsolás jogszerű volt – hangsúlyozta.

Cselről szó sincs

Arra, hogy csellel kapcsolták volna ki a gázt, a szóvivő így reagált: „A díjhátralék miatti kikapcsolás során a Tigáz DSO Kft. szakemberei a törvényi előírásoknak megfelelően járnak el. A felhasználónak szerződésben foglalt kötelezettsége a gázmérőhöz való hozzáférést biztosítani, cselről tehát szó sincs ebben az esetben.”

Miért nem érdekelte a kikapcsolókat, hogy az érintett megmutatta a befizetett csekket? „A kikapcsolást végző szakemberek nem rendelkeznek információval a felhasználó folyószámla egyenlegével kapcsolatban, így nem dönthetnek sem a befizetés igazolás kérdésében, sem a kikapcsolás leállítását illetően” – kaptuk a választ.

A konkrét eseten túl arra is kíváncsiak voltunk, hogy van-e méltányosság, azaz ilyen mínuszokban a szolgáltató nem kapcsolja ki a gázt? A cég válasza az volt: „Társaságunk minden szükséges tájékoztatást magadott és a jövőben is megad fogyasztói részére, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy közös együttműködés révén elkerülhetőek legyenek az ehhez hasonló esetek. A megoldáshoz azonban a fogyasztó közreműködése is szükséges...Együttműködésen jelen esetben nem kizárólagosan a tartozás befizetését értjük, hanem a kölcsönös és előírás szerinti tájékoztatást...Számos példa igazolja, hogy szolgáltató és fogyasztó közös erőfeszítése révén az ilyen esetek rugalmasan kezelhetők és megoldhatók...Jelen esetben is elkerülhető lett volna a kikapcsolás, ha a fogyasztó részéről a számára megadott tájékoztatás segítségével az információk a megfelelő formában és időben eljutnak társaságunkhoz.”

ÉM-NSZR


Újcsanálos - Hegedűs Bertalan és családja már harmadik napja van fűtés nélkül Újcsanáloson.

Újcsanálos – Fűtés nélkül kénytelen várni a nagy hideget egy újcsanálosi család, miután a Tigáz, hétfőn kikötötte náluk a gázt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában