Konferencia

2019.12.11. 13:00

Robotépítő-tanoncok óvodától az egyetemig

Robotok alkalmazásának jó gyakorlatai az oktatásban címmel szerveztek konferenciát a Földesben.

Detzky Anna

Tarjányi-Koczák Mariann prezentációja

Fotó: Kozma István

A Földes Ferenc Gimnázium ebben az évben is megrendezte kedd délután oktatáshoz kapcsolódó műhelykonferenciáját, ezúttal robotika témában. A szervezők törekedtek rá, hogy a program ne csak az informatika szakos kollégáknak legyen érdekes, hanem a laikus érdeklődők számára is új információkat nyújtson robotok programozásáról és alkalmazásáról az óvodában, az általános iskolában, a szakképzésben és a gimnáziumban. Fazekas Róbert, a gimnázium megbízott igazgatója a meghívottak között köszöntötte elődjét, Veres Pált, Miskolc polgármesterét, dr. Balla Lászlót, a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság B.-A.-Z. megyei szervezetének elnökét és Kiss Gábort, a Miskolci Szakképzési Centrum kancellárját, aki egyben előadó is volt.

Aktivizálják a gyerekeket

Az infoklaszter-navigátor óvodai és iskolai felhasználásáról beszélt az első előadó, Tarjányi-Koczák Mariann, az Észak-Magyarországi Informatikai Klaszter programigazgatója, aki magával hozta csöpp tanítványait. A gyerekekkel a helyszínen illusztrálta, hogyan lehetséges virtuálisan megtervezni egy legórobotot.

„Szervezetünk egyik kiemelkedő célkitűzése az utánpótlás-nevelés. A nagycsoportos óvodától kezdve egészen az egyetemi képzésig jelen vagyunk. Programozóóvodánk és -iskolánk a 2015/2016-os tanévben indult, és 2019-től angol nyelven is oktatunk. Az általános iskola felső tagozatos korosztályával pedig a First LEGO League világbajnokságon idén harmadik alkalommal indulunk. A miskolci regionális fordulóban tavaly bronz-, előtte pedig ezüstérmet szereztünk. A legórobot, amivel dolgozunk szám- és betűismeretet feltételez. Teljesen hétköznapi legóalkatrészekből áll, azzal a különbséggel, hogy van benne egy pici motor, mozgás- és lövésérzékelő, illetve egy szoftver, aminek a segítségével az összeépített figurákat meg tudjuk mozdítani. Legfőbb célunk, hogy a gyerekek passzív felhasználóból aktív alkotókká váljanak. Fejlesztjük az algoritmikus gondolkodást, a csapatmunkát, a toleranciát és az empá­tiát” – magyarázta a programigazgató.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!