Magyarország

2013.02.08. 13:21

Alsós gyerekek beilleszkedését segíti a művészetterápiás program

Budapest, 2013. február 8., péntek (MTI) - Művészetterápiás programot indított alsó tagozatos gyerekeknek a Magyar Művészetterápiás Társaság: a foglalkozásokon a szorongásos és részképesség zavarban szenvedő gyerekeket képzőművészeti és drámapedagógiai módszerekkel segítik a szakemberek az iskolai környezetbe való könnyebb beilleszkedéshez.

Budapest, 2013. február 8., péntek (MTI) - Művészetterápiás programot indított alsó tagozatos gyerekeknek a Magyar Művészetterápiás Társaság: a foglalkozásokon a szorongásos és részképesség zavarban szenvedő gyerekeket képzőművészeti és drámapedagógiai módszerekkel segítik a szakemberek az iskolai környezetbe való könnyebb beilleszkedéshez.Magyarország négy településén hatvannégy alsós gyermek számára indított foglalkozásokat a Magyar Művészetterápiás Társaság a MOL Új Európa Alapítvány támogatásával. A 2012/2013-as tanévben Isaszegen, Szederkényben, Harkányban és Szennán zene-, mozgás-, képzőművészeti és drámapedagógiai foglalkozásokat tartanak az egyesület szakemberei a helyi általános iskolákban - tájékoztatta Dukits Dalma zeneterapeuta, a társaság elnöke az MTI-t.

A szervezet Szívvel-kézzel elnevezésű programjába került gyerekek az iskolai életbe való beilleszkedésükhöz kapnak támogatást.

Kiválasztásukban a helyi iskolák pedagógusai működtek közre a társaság szakmai szempontrendszere alapján. A program célja, hogy a diákok megtalálják egyéni motivációjukat, fejlődjön önértékelésük, önismeretük, kommunikációs képességük és a tanuláshoz való viszonyuk. "Elsősorban szorongó és részképesség-zavaros gyerekek alkotják a nyolc fős csoportokat, akikkel művészetterapeuta és zeneterapeuta szakembereink dolgoznak. A tíz foglalkozásból álló programban játékos módszerekkel segítünk a hozzánk járó gyerekeknek, hogy jobban ki tudják és ki merjék fejezni magukat, könnyebben megtalálják a közös hangot társaikkal" - részletezte Dukits Dalma.

A foglalkozásokra minden helyszínen azonos tematikával kerül sor. A terápiás folyamatban egyaránt szerepet kapnak a mozgás- és tánc-, képzőművészeti-, zenei- és drámapedagógiai elemek. Az órákat diplomás művészetterapeuták vezetik heti rendszerességgel, akiknek munkáját szakmai koordinátor segíti.

A program zárásaként nyílt csoportfoglalkozásokat rendeznek az iskolai tanév felénél és az év végén. Azokon a szülők gyermekeikkel együtt részt vehetnek a közös játékban, így lehetőségük nyílik betekinteni a csoport működésébe, és megnézhetik gyermekeiket, hogyan működnek együtt a többiekkel.

"Nem ritka, hogy nemcsak a szülők, hanem a gyerekek tanárai is bekapcsolódnak az utolsó foglalkozásokba, így teljesebb képet kaphatnak az ott végzett munkáról, és diákjaikat az iskolaitól eltérő környezetben, egészen más oldalukról is megismerhetik. Az utolsó, nyitott alkalmon a szülők és a gyermekek a terapeutával közösen értékelik az elvégzett munkát, megosztva egymással tapasztalataikat" - fogalmazott a szakember.

Harkányban az első és második osztályosok foglalkozásai már véget értek, a folytatásban februártól a harmadik és negyedik osztályosok részvételével indulnak foglalkozások: az osztályhoz való felzárkózásban, valamint a részképességi problémák fejlesztésében segítenek nekik a szakemberek.

A fejlesztő foglalkozásokat tavaly indította el a társaság a Baranya megyei Bóly általános iskolájának első és második osztályában. A szervezők bíznak abban, hogy jövőre az ideinél is több városban indulhat el a program, még több iskola részvételével.

- MTI -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!