Magyarország

2011.04.28. 15:52

Már több százan hívták a Tett segélyvonalát

<p>Több száz ember hívta már fel a Tett program segélyhívó vonalát, a február 22-i indulás óta. A legtöbben csak tájékozódni akarnak a segélyvonalról, de már többször is előfordult, hogy konkrét segítséget tudtak nyújtani a segélyvonal diszpécserei. Sok esetben bajba jutott idősek keresik fel őket, de volt már olyan, hogy egy családi veszekedés kapcsán bajba került fiatalembert sikerült elhelyezniük ideiglenesen.</p>

Mint a Független Hírügynökség már beszámolt róla, "Tett" komplex bűnmegelőzési programban a Belügyminisztérium, a Közigazgatási és igazságügyi Minisztérium Igazságügyi Szolgálata (KIMISZ), a Miskolci egyetem, a BVOP és a Baranya megyei és a Jász-Nagykun-Szolnok megyei kormányhivatal vesz részt. A program három területre koncentrál: a bűnmegelőzési képzésekre, az áldozatsegítésre és a bűnelkövetők szabadulás utáni társadalmi visszailleszkedések segítésére. Egyelőre a 9 bűnügyileg legfertőzöttebb megye szerepel a programban.

A program részeként létrehozott, 24 órás diszpécserszolgálat azonban az egész ország területéről fogad hívásokat, bár náluk is a 9 legrosszabb helyzetben lévő megye élvez prioritást. A központ Miskolcon van, 8, felsőfokú végzettséggel rendelkező diszpécser - nagyrészt jogászok, szociális végzettségűek és pedagógusok - fogadják a segélykérő hívásokat - mondta a független Hírügynökségnek Doszpoly Orsolya, a diszpécserszolgálat vezetője.

A diszpécserek el tudják mondani a segélykérőnek - aki adott esetben bűncselekmény áldozata lett - hogy hová tud fordulni a rendőrségen túl az ügyével. Lehetőség van ugyanis akár azonnali kárenyhítésre, pénzbeli segítségre, vagy éppen az érdekérvényesítéshez szükséges tanácsadásra, jogi segítségre is. Az áldozatsegítő szolgálathoz - jelenleg igazságügyi szolgálat néven fut - csak a bűncselekmény utáni öt napig lehet fordulni, ez tekintendő a krízishelyzet időszakának. A diszpécserszolgálat azonban azoknak is segítséget tud ajánlani - akár önkormányzatokon, akár más szervezeteken keresztül - akik kiestek ebből a határidőből.

Előfordult, hogy egy idős asszonynak a lakásából ellopták a nyugdíját és arra a hónapra ellátatlan maradt. A diszpécserszolgálathoz fordult és ott el is tudták mondani, hogy mit tehet. Előfordult, hogy egy fiatalember hívta őket, mert egy családi veszekedés után nem volt hova mennie. Sikerült is elhelyezést biztosítani egy éjszakára. Ráadásul a diszpécserszolgálat által megkeresett szervezetek visszajeleznek, ez esetben egyébként maga a fiatalember is köszönetet mondott másnap, vagyis nyomon követhető a szolgálat hatékonysága.

A diszpécserközpont száma: 06-80-225-225.

-Független Hírügynökség-

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!