2010.02.11. 14:49
Egyre több saját márkás termék fogy az áruházakban
<p>Élelmiszer vásárlásánál majdnem minden negyedik forintot a boltláncok saját márkás termékeiért adták ki a vevõk 2009-ben. Ez tavaly 300 milliárd forintot jelentett - derül ki a Nielsen piackutató vállalat legfrisebb kutatásából.</p>
A piackutató 90 élelmiszer kategória kiskereskedelmi forgalmát mérte. Háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál minden hatodik forint (50 milliárd forintnál több) került a pénztárakba kereskedelmi márkás termékekért.
Fõként a diszkontok terjedésének következménye, hogy az élelmiszer teljes bolti forgalmából 21 százalékról 23-ra emelkedett a kereskedelmi márkák részaránya, egyik évrõl a másikra. Háztartási vegyiárunál 15-rõl 17 százalékra változott a mutató.
A diszkontok - forintban mért - élelmiszer forgalmából 54 százalékra nõtt saját márkás termékek részaránya, míg háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál 56 százalékra. Hipermarketeknél a mutató értékben élelmiszereknél 14, háztartási vegyiárunál pedig 9 százalék. Szupermarketeknél 24, illtetve 17 százalék.