2024.01.21. 17:30
Zöldhullám Miskolcon? Kevés útszakasz alkalmas erre
Miről írt 20 éve az Észak-Magyarország? A megyei napilap 2004. január 21-én arról írt, miért nehéz összehangolni a közlekedési jelzőlámpákat.
Fotó: Shutterstock
Csak kevés olyan útszakasz van Miskolcon, ahol a feltételek adottak a zöldhullám kialakításához. Így összegezte húsz éve a tapasztalatokat az újság, amikor olvasói észrevételei alapján annak járt utána, mitől lett a korábbinál „zöldhullámosabb” Miskolc.
Csak ott lehet zöldhullámra állítani a lámpákat, ahol azok 300-400 méteres távolságban követik egymást, az autós látja, hogy nem érdemes gyorsabban vagy lassabban haladni, mert akkor nem éri el a következő szabad jelzést - tudta meg az újságíró.
Akkor két útirány volt Miskolcon, ahol zöldhullámban haladhattak az autósok. A 3-as számú főúton a cementgyártól a Zsolcai kapuig, a megyei rendőr-főkapitányságig, majd a felüljáró után a Baross Gábor utcától a Metró áruházig, illetve a 26-os úton a Levente vezér utcától a Szentpéteri kapui temetőig voltak adottak ugyanis a feltételek a folyamatos haladást elősegítő - a közlekedési lámpákat irányító - program alkalmazásához. Napszaktól is függ, hogy mennyire lehet „elkapni” a zöldhullámot – árulta el Sass István, a megyei közútkezelő kht. forgalomszabályozási és hálózatkezelési osztályvezetője. Ha a lámpák közötti távolság 500-600 méternél nagyobb, egyszerűen nem lehet megfelelő programot kialakítani. A zöldhullám persze csak akkor működik, ha az út nincs telítve. Ha ugyanis az adott szakasz - az autók nagy száma miatt - szaknyelven szólva nem tud kiürülni, akkor elkerülhetetlen a torlódás, a járművek egy része előbb-utóbb pirosat kap.