Ilyen volt a felvételi...

2024.01.20. 21:25

Diákbarát fogalmazás, készségeket igénylő matek

Magyarral kezdtek a felvételizők, majd a matematikával folytatták.

Répássy Olívia

Felvételiző diákok a Miskolci Herman Ottó Gimnáziumban

Fotó: Ádám János

Kemény helyesírási problémákra kérdezett rá a feladatsor Hriczuné Tóth Zsuzsanna szerint.

„Összetett és kreatív volt a feladatokban, emiatt kicsit nehezebbnek tűnt az átlagosnál. A pontszámokon is látszik, hogy negyvenöt alatt marad a legjobb feladatsor is, az átlag harminc-negyven között mozog. A fogalmazás témája diákbarát: az osztálykirándulás. Ezek jól sikerültek, megfeleltek mind tartalmilag, mind nyelvhelyesség szempontjából: 7-8-9-10 pontosak születtek. A szövegértési feladatot viszont átlagos nehézségűnek mondanám” – nyilatkozta a Herman Ottó Gimnázium egyik magyartanára a 8. évfolyamosok számára készített feladatlapról.

A nyolcosztályosba jelentkező Gaál Alíznak nehéz volt, de inkább a magyarral küszködött, pedig azt szereti jobban.

„Mindkét feladatsorban voltak, amiket nem csináltam meg. A szövegértés túl hosszú volt, egy másik iskolába járó barátnőm azonban mindegyik feladatra tudott válaszolni” – mondta a kislány, akinek márciusban lesz a szóbelije.

Az írásbeli eredményét szerdán tudják meg, csütörtökön meg lehet nézni.

Kevés volt a szorgalom

A matematika feladatsora gazdag, tartalmas a számonkérhető ismeretek, készségek szempontjából. Erről már Dudás Imre, a Herman igazgatóhelyettes, matematika tanára nyilatkozott.

A korábbi évekhez képest a várakozásnak megfelelt a felvételi feladatsor, de egy-két feladattípus nem a szokott formában jelent meg, így a felvételizők egy része az ismertebb feladatokkal sem boldogult. Pusztán szorgalommal, megoldási módszerek betanulásával nem lehetett sok pontot elérni, így elég jól mérte a feladatsor a matematikai készségeket is

 – mondta, majd felsorolta, miket kellett megoldania a diákoknak: számolási műveletek, oszthatóság, mértékegységek átváltása, a feltételeknek megfelelő sorrendek készítése, grafikon elemzése, koordinátarendszerben transzformáció végzése, sokszögben szögek értékének kiszámítása, hasáb térfogatának meghatározása, árnövekedés arányának kiszámítása és egyenlettel megoldható szöveges feladat.

Aki szeretné megnézni a feladatsort és a megoldásokat, az Oktatási Hivatal honlapján megteheti. Itt a 9. évfolyamra jelentkezőké, itt pedig a 6. és 8. osztályos gimnáziumokba jelentkezők feladatsora és megoldása.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában