Kitűnő hír!

2023.11.13. 07:00

Még idén átadják a 26-os elkerülőútját

A tervezettnél korábban, 2024 előtt elkészülhet a várva várt elkerülőút.

Szaniszló Bálint

Különleges technikával épültek a hidak

Miskolc és Sajószentpéter között már 15 éve négysávossá bővítették a 26-os főutat, amelynek hatalmas forgalma Sajószentpéter belterületén és Berente külterületén, valamint a BorsodChem Zrt. mellett dübörög keresztül. A 26-os úton Sajószentpéternél naponta közel 20 ezer jármű terheli az utat és környezetét. Nem csoda, hogy állandósultak a torlódások, balesetek sora történik. Környezetvédelmi és balesetmegelőzési szempontból is fontos volt a város tehermentesítése egy elkerülő út megépítésével. 

A Miskolctól mintegy 15 kilométerre északra, Sajószentpéter, Berente és Múcsony térségében épülő elkerülőutat a HE-DO és a Soltút Kft. kivitelezi. Ennek során a 26-os úttal és a Sajó folyóval párhuzamosan 10 kilométer, új nyomvonalon vezetett elkerülő utat építettek fel.

Műszakilag kész 

Október végére a projekt műszakilag elkészült, a műszaki átadás-átvételi eljárás pedig a napokban kezdődik. Novemberben zajlanak még majd a hiba- és hiánypótlási feladatok, így a műszaki átadás várhatóan december első napjaiban záródik. Összesen 32 hónap állt a kivitelező rendelkezésére, így jóval a határidő előtt, 2024. január helyett még idén befejeződnek a projekt kivitelezési munkái. 

Így néz ki az elkerülő

Következő lépés az elkerülő műszaki átadás-átvételi eljárás lezárását követően az, hogy az építtető kezdeményezi a forgalomba helyezést.

Árvízvédelmi szerepe is van 

A magyarepitok.hu szerint nagy tömegű földmunka elvégzésére volt szükség a Sajó nagyvízi medrében (árterében). A Sajó mederkorrekciója is szükségesnek bizonyult nagyjából 1 kilométer hosszon, Natura 2000-es, két nemzeti park fennhatósága alatt lévő területen. Különösen a Sajón gyakori, nagymértékű és rövid időtartamú árvizek miatt, ahol akár 48 órán belül 2 méteres vízszintemelkedés is előfordulhat.

Komplex munka 

A HE-DO – Soltút Kft. konzorciumában, az Építési és Közlekedési Minisztérium megbízásából épült elkerülőn számos vállalat dolgozhatott. Munkájuknak köszönhetően 27 közművezeték kiváltása történt meg, 8 műtárgy épült, 8 helyszínen vízrendezési, gátépítési feladatokat láttak el és 10,6 kilométeres, 2x1 sávos országos közút épült új nyomvonalon, amelynek részeként két új körforgalom is segíti a későbbiekben a közlekedést. Az egyiket a 27-es számú, Edelény felé vezető főút keresztezésénél, a másikat pedig a szakasz legvégén Múcsony és Kazincbarcika között alakították ki a szakemberek.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában