2022.10.02. 10:00
Három és fél milliárdos projekt indul a Miskolci Egyetemen
A digitális oktatás módszertanának kidolgozására, a gyakorlati oktatást segítő digitális infrastruktúra fejlesztésére, valamint az információtechnológia használatához kapcsolódó hallgatói és oktatói készségek megalapozására közel 3,5 milliárd forintot nyert a Miskolci Egyetem a Széchenyi Terv Plusz pályázatán.
Dr. Szilágyi Roland a DigitALL nyitórendezvényén
Fotó: VEGH CSABA
A „DigitALL – Az oktatás digitális átalakítása a Miskolci Egyetemen” című, közel négy éven át tartó projekt célja egy olyan komplex digitális ökoszisztéma kialakítása, amely a képzési tevékenység innovatív támogatásán túl hozzájárul ahhoz is, hogy a diákok gyakorlati tudása még inkább illeszkedjen a munkaerőpiaci elvárásokhoz.
A koronavírus világjárvány 2020 óta alapjaiban változtatta meg a társas- és szociális kapcsolatokat, nem utolsó sorban a korábban kizárólag a személyes kontaktuson alapuló oktatást. Napjainkra felértékelődtek a digitális szolgáltatások, amelyek elérését konkrét igényként fogalmazzák meg az egyetemmel való partneri kapcsolatban a felsőoktatásba belépő hallgatók. A hagyományos jelenléti képzés mellett elvárás lett részükről a hozzáférés az előmenetelüket támogató digitális oktatási platformokhoz. A digitális térben a, frontális pedagógiai módszerek nem alkalmasak sem a versenyképes tudás átadására, sem a hallgatói-oktatói kapcsolatok fenntartására. Ezt felismerve indította el a Miskolci Egyetem az oktatás digitális átállásának programját, amely az innovatív pedagógiai módszerek kidolgozásán és az ehhez szükséges eszköz- és hálózatfejlesztésen túl céljául tűzte ki az IKT-eszközök használatához szükséges készségek fejlesztését az egyetemi hallgatók és munkavállalók körében.
A projekt megvalósításban résztvevő cégek, vállaltok képviselői ahhoz járulnak hozzá, hogy a képzési struktúrák kialakításában érvényesüljenek a naprakész munkaerőpiaci elvárások. A Miskolci Egyetem hosszú távú intézményfejlesztési tervével összhangban álló, 2026-ig tartó DigitALLprojektben informatikai hálózatfejlesztést, a digitális eszközpark megújítását és kapacitásbővítését tervezi, az intézményi szintű egységes, zárt rendszerű távolléti és hibrid oktatást támogató környezet megteremtése céljából. Az informatikai hálózaton megvalósuló képzésekhez e-learning tananyagfejlesztés társul, amely hallgatói támogatási rendszerrel kiegészülve egyenlő esélyt kínál valamennyi diáknak az oktatás platformok eléréséhez.
A projekt kiemelt figyelmet fordít e tekintetben a nők, a hátrányos helyzetű és fogyatékos hallgatókra. A megvalósítandó fejlesztés olyan oktatási innovációs elemeket is tartalmaz, mint a mesterséges intelligencia használata, a képzésekben megszerezhető kompetenciák munkaerőpiaci igényeken alapuló fejlesztése, valamint a gyakorlati oktatást szolgáló komplex tudásbázis összeállítása. Ezek a részelemek közvetlenül járulnak hozzá a képzések munkaerőpiaci elvárásokhoz igazított modernizálásához.