Európai perspektíva

2022.05.24. 11:30

A legjobb tanítási módszereket sajátították el

Nyolc zrínyis tanár, három év alatt, tizenkét külföldi továbbképzésen sajátította el a legjobb tanítási módszereket.

BI

Fotós:

Fotós:

A miskolci Zrínyi Ilona Gimnázium pedagógusai az Európai perspektíva című, Erasmus+ pályázat keretében, több európai országban szakmai-módszertani továbbképzéseken vettek részt, ahol a Z generáció tanításában eredményesnek bizonyuló tanítási módszereket, jó gyakorlatokat ismerhettek meg. A pályázat, amelynek projektzáróját hétfőn rendezték a gimnáziumban, 2019 júniusa és 2022 májusa között valósult meg. 

Digitalizáltabb világban 

Kissné Trembeczki Nóra tanárnő, a programban részt vevő nyolcak egyike elmondta, hogy a Z generáció az, amely éppen most végzi általános és középiskolai tanulmányait, és amely tagjai nagymértékben különböznek az előző generációktól. Ők egy felgyorsult, nyitottabb, digitalizáltabb világban nőnek fel, „digitális bennszülöttek”, ahol mások a prioritások és a kihívások, mások az igényeik is, amelyeket követnie kell az oktatásnak is. A mai pedagógusoknak egyszerre kell tudni vezetni, irányítani a diákokat és velük együtt haladni és együttműködni. A régi poroszos rendszer ma már nem elég rugalmas, nem képes követni a gyors változásokat. Külföldi tanulmányútjaik Európa számos országában – az Egyesült Királyságban, Írországban, Cipruson, Spanyolországban, Németországban és máshol – meggyőzték őket, hogy van mit megtanulnunk másoktól, tanárként is.  

„Szinte minden kollégám más-más szervező intézet által megrendezett továbbképzésen vett részt, így sokrétű ismeretanyagra tettünk szert, sok forrásból. Ez nagyon fontos, mert ezt a generációt változatos eszközökkel, modern módon kell tanítani és motiválni a tanulásra – ismertette Kissné Trembeczki Nóra, hozzátéve: – Kooperatív technikákkal, projektalapú módszerekkel lehet őket bevonni a tanulásba. Érdekeltté kell őket tenni a saját tanulási folyamatukban. Fontos számukra, hogy gyorsan, látványos eredményeket tudjanak felmutatni, mert ezek győzik meg őket arról, hogy érdemes tanulni. Amiket megtanultunk, szervesen be is építjük a tananyagba és használjuk az új módszereket, sőt számos e-learning-­anyagot készítettem már, amikhez a kollégáknak is hozzáférése van. Most a projekt­zárón is bemutattunk nekik néhány gyakorlati példát.” 

Kunos Nóra, a gimnázium történelem–társadalomismeret szakos tanára hangsúlyozta: „A külföldi szakmai eszmecserék tanulsága, hogy mennyire sok tanulnivalónk van, nemcsak a finnektől, németektől, hanem a lengyelektől, románoktól, bolgároktól is. Miközben persze mi is adtunk át nekik hasznos ismereteket. Azt látom, hogy nagyon sok a tennivalónk, módszertanilag és a tananyagok fejlesztése tekintetében is. Másik tanulság, hogy egyre nagyobb figyelmet szentelnek Európa-szerte az iskolai jóllét programjának, amely arról szól, hogy a tanítás sokkal hatékonyabb akkor, ha a gyerekek jól érzik magukat az iskolában. Ehhez megfelelő tereket, módszereket és hangulatot kell kialakítanunk. A Zrínyiben erre törekszünk” – mondta Kunos Nóra.

(A borítókét fényképezte: Kozma István)

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában