Magyar Közút

2022.01.04. 14:00

2021 az útfelújítások éve volt

Több mint 161 kilométernyi út újult, újulhat meg a megyében.

Horváth Imre

Forrás: MW

Fotó: Sipeki Peter

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában 2021-ben 1000 kilométernyi útszakasz felújítását tervezték, ehhez képest néhány héttel az év vége előtt már 1270 kilométeren jutottak el a kivitelezők legalább a munkavégzés megkezdéséig az országban. Több mint 300 szakaszon, közel 640 kilométeren már be is fejeződött a kivitelezés, 184 szakaszon, mintegy 630 kilométeren pedig még zajlanak a beavatkozások, tájékoztatott a társaság.
 

Nyolc saját géplánc 
 

A teljes körű felújításokon kívül saját gépláncaikkal is végeztek nagy felületű javításokat. „Magyarország kormánya támogatásának köszönhetően nyolc saját gépláncot állíthattunk hadrendbe (ebben nyergesvontató, maró, finisher és henger is megtalálható), így szakembereink 1,5 millió négyzetméternyi országos úton végezhettek nagyobb lélegzetvételű beavatkozásokat. A munkák során 225 ezer tonna aszfaltot és a körforgásos gazdaság, a fenntarthatóság jegyében további 29 ezer tonna mart aszfaltot dolgoztunk be. Ezenfelül 94 mérnökségünk idén a lokális, vagyis kátyúzási munkákra további 143 ezer tonna aszfaltot használhatott fel év végéig” – írta a Közút közösségi oldalán. 

 

A társaságnál arról érdeklődtünk még 2021 vége előtt, hogy megyénkben hol és mennyi útszakaszt érintettek a beruházások 2021-ben, legyen szó bármilyen forrásról. A Magyar Közút arról tájékoztatta lapunkat, hogy Borsod-Abaúj-Zemplén megyében összesen 161,283 kilométernyi utat érintett, illetve érint a befejezett, valamint megkezdett, de még nem befejezett nagy volumenű útfelújítás.
 

Kilencvenöt kilométernyi 
 

A legjelentősebbek ebből a Magyar Falu Program keretében megvalósult beruházások. A 3-as, 4-es, 5-ös, 6-os és 7-es választókerületet érintően összesen majd 95 kilométernyi közút újulhatott, újulhat meg (az 1-es és 2-es választókerület nagyrészt Miskolcot takarja, így kevéssé érintett a Magyar Falu Programban).

 

A fejlesztések több mint félszáz települést érintettek, és olyan utak is szerepelnek a listán, mint az Ózd–Szilvásvárad, Ózd–Sáta, Zádorfalva–Múcsony, Abaújlak–Kupa, Szarvaskő–Vadna, Miskolc–Dédestapolcsány, Sárospatak–Cigánd, Vilmány–Vámosújfalu, Hidasnémeti–Pálháza, Tokaj– Taktaharkány, Szerencs-Prügy, Mezőkövesd–Ároktő, Mezőkeresztes–Mezőcsát vagy éppen a Vatta–Csincse–Mezőkeresztes összekötő út. A bekötőutak között említést érdemel a Szögliget, Szuhafő, Bódvarákó, Gagybátor, Baskó, Kács, Kisgyőr bekötőút. 

 

A Terület- és Településfejlesztési Operatív Program keretében a Miskolc–Harsány– Vatta közötti 1,730 kilométer és a Mezőkeresztes–Mezőcsát közötti kerek 3 kilométeres útszakasz felújítása valósulhatott meg. A Tokaj-Zemplén Térség Fejlesztési Program keretében folyamatban lévő beruházás a Bodrogkeresztúr–Tokaj összekötő út, illetve a 37-es számú főút Szerencs–Mád, valamint Sárospatak–Sátoraljaújhely közötti szakaszának felújítása, összesen 26,622 kilométer hosszan.
 

Burkolatjavítások 
 

A Magyar Falu Program keretében nagy volumenű burkolatjavítást végeztek majd 20 kilométer hosszan. Többek között a Szikszó–Gagyvendégi, Ragály–Szuhogy, Mályi–Sajópetri, Mezőkeresztes–Mezőcsát, Újharangod– Taktaharkány, Szerencs–Prügy vagy éppen a Felsőzsolca– Muhi összekötő úton. 

 

A Magyar Közút a feladattervi keretéből 15,125 kilométer hosszan végzett nagy volumenű burkolatjavítást. Ebből a legjelentősebb a 3,5 kilométeres Bánkút bekötőút, de érintett volt többek között az Ináncs–Abaújszántó, Méra–Szemere–Büttös, Felsőzsolca–Muhi, Sárospatak–Balsa, illetve például a Sárospatak–Györgytarló–Kenézlő összekötő út is.
 

(A borítóképen: A Magyar Falu Program keretében megyénkben 95 kilométernyi közút újulhatott meg - illusztráció)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában