Helyi közélet

2014.01.17. 11:30

Behúzzuk-e a kéziféket?

Miskolc - Tényleg kevesebbet ülünk autóba, vagy éppen minden pénzt megér a verdánk?

Miskolc - Tényleg kevesebbet ülünk autóba, vagy éppen minden pénzt megér a verdánk?Az elmúlt években több tízezren adták fel az autójukat egy újsághír szerint. Sőt, még soha nem volt ilyen öreg a magyar autóállomány. Vajon igaz-e, hogy sokan szálltak ki az autójukból a válság hatására? Kevesebbet költünk-e benzinre? Vagy az emberek a végsőkig ragaszkodnak hozzá?

- A magam részéről meg tudom erősíteni a hírt - nyilatkozta lapunk érdeklődésére Hankó László, a miskolci Fiat Twin93 ügyvezetője, aki 1989 óta foglalkozik személyautó értékesítéssel. - Az emberek tényleg mindenen igyekeznek spórolni és úgy érzem, hogy az autójukra igaz ez leginkább. Ez az ügy egyik oldala. A másik azért még szomorúbb, mert az autósok nagy százaléka a karbantartásra sem szán pénzt és bizony az üzembiztonság így komoly kivetnivalót hagy maga után.

A szakember szerint a negyedévente megjelenő és az utóbbi időszakban optimista új autó eladások növekedése is árnyalt. Ugyanis hiába nőtt darabszámra az új gépkocsik értékesítése, Hankó László szerint ezeknek az autóknak egy részét a forgalomba helyezés után nem sokkal kivonják a forgalomból és külföldön értékesítik tovább.

A ló másik oldala...

- A rendszerváltás után, amikor mindenki igyekezett a szocialista gyártmányú autóját használt, de nyugatira cserélni komolynak volt mondható a fejlődés - folytatta. - Annak ellenére is, hogy még nem volt igazi márkakereskedő hálózat az országban. A fokozatos fejlődés közben viszont átestünk a ló másik oldalára és sok olyan ember is vett autót, akinek némi túlzással nem kellett volna, hiszen fizetni azt nem tudta. Hogy mi történt a 2008-as válság kirobbanása után, azt mindenki tudja... Csak egy példa minderre: az elmúlt fél évtizedben annyi új autó került forgalomban, mint előtte évente.

Hankó László úgy vélte ugyanakkor, hogy az emberek megfontoltabban használják most már autójukat. Nem mennek mindenáron két sarokkal odébb is négykerekűjükkel és igazán munkaeszközként funkcionál az autó.

- Nem vettem észre, hogy kevesebben lennénk a forgalomban, azaz nem csak reggel és délután van csúcs Miskolcon sem - mindezt már Kovács Zoltán autószerelő mondta, akinek a műhelyében inkább céges autók fordulnak meg, mint magánembereké. - Olyanoknak javítunk többnyire, akiknek munkaeszköz az autó és nem csak hétvégi hobbi. Azt hiszem ezek az autósok vannak leginkább többségben manapság - akár mennyibe is kerül az autózás.

ÉM-JLI

Nő az alkatrész forgalom

Az autóalkatrész forgalom 2013-ban növekedett itthon - mondta kérdésünkre a miskolci Tóth Péter, aki jó ideje ebben a szakmában mozog. Annak ellenére is (vagy azért), hogy több nagykereskedő is lehúzta a rolót.

"Sok autós rájött arra, hogy mivel új autót nem tud venni, hát költ a használt sajátjára" - fogalmazott. "Az új autók meglétét jómagam egyébként abban mérem le az úton, hogy látok-e új kicsiket. Bizony azokat sajnos nem nagyon, vagy egyáltalán..." Tóth Péter azonban azt nem látja, hogy kevesebben lennénk az utakon. "Aki a 400 forintos lélektaninak mondott benzinár után sem tette az asztalra a slusszkulcsot, az autóban ül!"

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában