Helyi közélet

2013.04.15. 16:35

"A tehetséggel felelősség is jár"

Miskolc - A tehetségnap nem verseny, bemutatkozási lehetőség a diákoknak és a különböző csoportoknak.

Miskolc - A tehetségnap nem verseny, bemutatkozási lehetőség a diákoknak és a különböző csoportoknak. -"Nem az „ego” további növelése a célunk. Inkább arra szeretnénk rávezetni a gyerekeket, hogy a bennük levő tehetséget a másokért, a közösségért való szolgálatra kapták. Tálentum és felelősség összetartozó fogalmak." - fogalmazza meg Kis Klára, a miskolci Jókai Mór Református Általános Iskola igazgatója az intézményben beindított és a jövő évtől méginkább kiszélesedő tehetséggondozói programmal kapcsolatban. A beszélgetés apropója a Balázs Győző Református Líceumban április 16-án megrendezendő I. Miskolci Ökumenikus Általános Iskolai Tehetségnap, melyen természetesen az iskola diákjai is részt vesznek. Lesz egyéni művészeti szekció, természettudományos és humán diákmunkák bemutatója és csoportos produkciók is szerepet kapnak - ezt már Lénárt Erikától az iskola tehetség-koordinátorától tudjuk meg. És azt is: egyre kevesebb ma az úgynevezett átlagos gyerek, a két szélső pólus felé mozdultak el a képességek, vagy felzárkóztatást vagy tehetséggondozást igényelnek a tanulók. A tehetségnap nem verseny, bemutatkozási lehetőség a diákoknak és a különböző csoportoknak - teszi hozzá.

Fejlesztő szoba

A jelenleg is folyó munka a következőkben új lendületet kaphat, pályázati eredményhirdetést követően egy a XXI. század minden oktatás-technikai vívmányával felszerelt úgynevezett fejlesztő szoba - lesz „szebb” neve is avatnak be a tervekbe - segítségével végzik majd az iskola számára kiemelt fontosságú munkát. Az

elképzelés szerint az alsó tagozatban órarendi beosztásban, a felsőben pedig szakkörökben és egyéni foglalkozásokon veszik majd igénybe - tudjuk meg. A felzárkóztatásban attól remélnek eredményt, hogy a munkát élménypedagógiai módszerekkel végzik majd a fejlesztők. A tehetségprogram „kulcsszava” az úgynevezett „tananyagdúsítás”, melynek keretében az alapismereteken túl egy szélesebb kontextusba helyezve, számos kiegészítő információhoz, tudáshoz juthatnak a diákok - fejti ki a koordinátor.


A résztvevők közül

Czél László Dávid 7. osztályos tanuló családjukkal - két idősebb testvére van - közösen hódolnak a kerékpározás szenvedélyének. Gyakran kirándulnak a szülőkkel nem ritka a 60 kilométeres túra sem. Ezért is választotta a kerékpárok fejlesztését témájául. Az motiválta, hogy ne csak eszközként tekintsenek a kerékpárra, hanem a velocipédtől a legmodernebb gépekig megismerve közelebb kerüljenek lényegéhez. Főként papájával készültek, de az internet segítségével számos „kutatást” maga folytatott le a témában. 

Halmai Levente 6. osztályos tanuló egy egyszerű mobiltelefon igénybevételével „forgatott” filmklippet a hetedik parancsolatról. A „Ne lopj” témájához - saját „főszereplésével” készített forgatókönyvet és egy állvány és egy vágóprogram segítségével alkotta meg művét. Számos kisfilmet készített már különböző humoros vagy komolyabb témákban, de Lego animáció is szerepel a repertoárban. Tervei között szerepel egy kamera vásárlása, mellyel még jobb minőségű felvételeket tud készíteni.

Csomós Bence mindössze 3. osztályos, témája, melyet egy valóságos „szakértői team” segítségével dolgozott fel: a Deszka-templom. A mi templomunk című projekt során a helyszíni vizsgálódást követően, melyen jegyzetek és fotósorozat készült, majd - a lelkész igazgatónő segítségével az egyházi szövegek kiválasztása került sorra. A végső stádium előállításához egy informatikus segítségét veszi igénybe. Az elkészült projekt persze a komoly szülői támogatást sem nélkülözhette. A PowerPoint bemutató várhatóan 5-6 percet vesz majd igénybe. „A templomról, melybe rendszeresn járunk többet szerettem volna megtudni és bemutatni” - tudjuk meg az alkotótól.


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában