Helyi közélet

2013.02.11. 18:34

Havas kaland a közutakon

Miskolc - Alaposan megnehezítette a közlekedést a huzamosabb ideg tartó havazás.

Miskolc - Alaposan megnehezítette a közlekedést a huzamosabb ideg tartó havazás.Olvasóink megyénk több pontjáról hívták szerkesztőségünket, és az útviszonyokra panaszkodnak.

Legtöbben azt tették szóvá, hogy a már lesózott útról nem tolták le a hókását. A 26-os főúton járók jégbordákról számoltak be, mások pedig Tokajban, a Tisza-hídon kialakult jégpáncélról. Több telefonálónk arról beszélt, hogy láttak ugyan munkagépet, de tolólapjaikat megemelve közlekedtek.

Megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt. illetékesét, mi az oka, ha a hótoló annak ellenére nem tolja a havat, hogy lenne mit?

- Minden gépnek megvan a kijelölt szakasza, ahová minél előbb próbál eljutni. Hóekézés közben a munkagép sebessége jelentősen lecsökken, így a gép csak a saját szakaszán dolgozik leengedett hóekével - válaszolt kérdésünkre Pécsi Norbert, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szóvivője.

- A hóeltakarítás technológiája miatt, folyamatos hóesésben először alászórjuk a burkolatot, hogy ne tapadjon le a hó, majd 3-5 centiméternyi hóréteg elérése esetén leekézzük és újra szórjuk - tette hozzá. - Hamarabb nincs értelme leekézni, hiszen a még reakcióképes sót is eltávolítjuk ekkor a burkolatról, ami a síkosságmentesítési folyamat gazdaságosságát erősen lerontaná. Az alászórás ellenére, ha a forgalom és a havazás is intenzív, valamint a hőmérséklet lecsökken, előfordulhat, hogy a letaposott, betömörített hó lejegesedik, de a következő szórás ezt a minimális jegesedést felolvasztja - mondta Pécsi Norbert.

A szóvivőtől megtudtuk még: megyénkben a közútkezelő 45 kombinált munkagépe dolgozott, dolgozik folyamatosan, emellett a Bükkben egy hómaró segédkezett a szalagkorlát mellé tolt hó eltakarításában. A gépek megrakását 6 rakodógép végzi, egy váltásban (12 órás váltásokban dolgoznak), 59 ember lát el szolgálatot. “A törvény által előírt szintidők tartásához ez a géppark elegendő, de természetesen nem tudunk mindenhol egyszerre ott lenni, hiszen egy gépre átlagosan 55 kilométernyi beavatkozási szakasz jut és oda el is kell érnie. Vannak olyan időjárási körülmények, ahol minden erőfeszítésünk ellenére előfordulhatnak jegesedések, a tél egészét nézve ez nem jellemző, a vasárnap viszont pontosan ilyen volt”, közölte még Pécsi Norbert.

ÉM-SZP

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában