Helyi közélet

2013.01.17. 19:12

"Megfogjuk mindenki kezét!" - Interjú dr. Szabó Andrással, a Miskolci Járási Hivatal vezetőjével

Miskolc - Az ország legnagyobb járásának - a miskolcinak - a vezetőjével, dr. Szabó Andrással beszélgettünk.

Miskolc - Az ország legnagyobb járásának - a miskolcinak - a vezetőjével, dr. Szabó Andrással beszélgettünk.Akkor végezzük jól a munkánkat, ha minden állampolgár elégedetten távozik a járási hivatalunkhoz tartozó valamennyi szervezeti egységtől, szakigazgatási szervtől, mert fontos számunkra, hogy az ügyfelek érezzék: az államigazgatás, a közigazgatás értük van - fogalmazta meg ars poeticáját dr. Szabó András, a Miskolci Járási Hivatal vezetője.

Engedjen meg elöljáróban egy személyes kérdést. Milyen érzés az ország legnagyobb és ezáltal a leginkább szem előtt lévő járását vezetni?

Szabó András: Óriási megtiszteltetés, de egyben hatalmas kihívás is. Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, közigazgatási és igazságügyi miniszter avatta fel január 2-án a Miskolci Járási Hivatalt. Felhívta figyelmünket a feladatellátásunk jelentőségére, hiszen 39 település csaknem 260 ezer lakosának az ügyeit kell intéznünk szakszerűen, közmegelégedésre és gyorsan. A járási törzshivatal három épületében, kirendeltségeinken és a járási szakigazgatási szerveknél együttesen több, mint 400 ügyintéző végzi munkáját. Az állampolgár, amikor a közigazgatási rendszer működéséről, szerepéről alkot véleményt, akkor a járásokban szerzett tapasztalatai alapján mond értékítéletet. Évtizedekkel ezelőtt voltak ugyan előzmények, de a most létrejött új járási rendszer merőben más, nem a régi rendszer alapjaira épült. A járásokban valósul meg ugyanis a közvetlen találkozás az ügyfelekkel. Történelmi léptékű közigazgatási folyamat részesei lehetünk.

Ezek szerint egy újfajta ügyintézés lép a korábbi helyébe...

Szabó András: Igen. Munkatársaimnak is azt hangsúlyozom, hogy közelebb kell kerülnünk az állampolgárokhoz. Megfogjuk mindenki kezét és eleget teszünk ügyfeleink elvárásainak. Érezzék, értsék, hogy mi azért szolgáltatunk, hogy ügyeiket hatékonyan, gyorsan, pontosan, a jogszabályok betartásával intézzük. Úgy fogadjuk az ügyfeleket, problémáikra úgy keressük a megoldást, mintha ügyfélként mi mennénk be más hivatalba, mert a jó színvonalat joggal várja el minden állampolgár. Mi is lehetünk máshol ügyfelek. Nagy munka áll mögöttünk, a közigazgatás átalakításának folyamatát éljük, az elkövetkező időszakban is eleget teszünk az elvárásoknak. Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes arról is beszélt az avató ünnepségünkön, hogy ez a folyamat októberben fog befejeződni a kormányablakok felállításával.

Mi az első két hét tapasztalata?

Szabó András: Nagy várakozással érkeztek hozzánk az önkormányzatoktól a munkatársak, fegyelmezetten végzik munkájukat. Most zajlik a jegyzők hatásköréből átkerült folyamatban levő ügyek átadása. Nagyon fontosnak tartom a hatékonyságot, a szakszerűséget, az elhivatott feladatellátást, az állampolgárok gyors kiszolgálását. Kellő empátiával fogadjuk ügyfeleinket, hiszen ezt várják el tőlünk, ennek maradéktalanul eleget kívánunk tenni. Akkor végezzük jól a munkánkat, ha minden állampolgár elégedetten távozik a járási hivatalunk valamennyi ügyfélszolgálatáról, mert fontos számunkra, hogy az ügyfelek érezzék azt, hogy az államigazgatás, a közigazgatás értük van. Január 2-án egy új rendszer indulásának lehettünk a részesei és alapvető, hogy problémamentesen működtessük.

Milyen feladatokat lát el a Miskolci Járási Hivatal?

Szabó András: A törzshivatal tevékenységét a járási szakigazgatási szervek teszik teljessé. A törzshivatalban látjuk el az okmányirodai feladatokat. Szociális, igazgatási jellegű feladatokat végzünk. A teljes járási hivatal működtetéséről is a törzshivatal gondoskodik. A Miskolci Járási Hivatalhoz 6 járási szakigazgatási szerv tartozik: a járási gyámhivatal, a járási népegészségügyi intézet, az építésügyi hivatal, az állategészségügyi és élelmiszerellenőrző szakigazgatási szerv, a járási földhivatal, és a járási hivatal munkaügyi kirendeltsége. A változást a kormányablakok létrehozása jelenti majd. Mint ahogy a miniszterelnök-helyettes is említette, ez lehetővé teszi az állampolgárok számára, hogy munkanapokon reggel és este 8 óra között intézhessék ügyeiket. A Tiszai pályaudvaron is lesz kormányablak, ahol aki átutazóban van, vagy éppen a vasútállomáson akad dolga, ott is intézkedhessen. Októberre várhatóan megvalósul a tényleges egyablakos ügyintézés több ezer ügykör intézésének lehetőségével.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában