Helyi közélet

2010.08.12. 13:55

Sylvester, az árvízi szörnyeteg

<p>Sylvester cicus 1985. Januárjában látta meg a napvilágot Flint városában, Michigan államban.</p>

Gyártmány: Chevrolett Blazer K30
Katonai kódja: M 1008
Név: Sylvester (a Nagymacska)
Gyártás éve: 1983
Motor: 6200 3cm, V8 diesel
Teljesítmény:115 kW
Meghajtás: kapcsolható összkerék és felező
Alapból hátsókerék hajtás
Önsúly: 2420 kg
Szállítható teher: 1 tonna DE volt már rajta 3 is!!!
Váltó: 3 sebességes automata TH 400-as
Kivitel: pick up
Gázlómagasság: az 1 méter 20-at még vitte!!! :)

Chevrolet K30 Katonai kódja: M1008 CUCV (Commercial Utility Cargo Vehicle) alias Sylvester

Sylvester cicus 1985. Januárjában látta meg a napvilágot Flint városában, Michigan államban. Szülőföldjén történő hosszabb szolgálat után a közel-keleten is tevékenykedett, mielőtt kicsiny hazánkba érkezett, hogy békés körülmények között tegye a dolgát. 30.000. megtett mérföld után selejtezték le és került polgári forgalomba.36.000.mérföldet mutatott az óra, amikor jelenlegi gondos gazdájához került. Az árvíz alatt nyújtott segítsége közben érte el az 50.000 mérföldet. A hivatalosan megadott 20cm-es gázlómélységet 1 méterrel túllépte, és a vízben megtett kilométereinek száma meghaladta az ezret. Több mint 15.000 homokzsákot szállított, a gyári 1 tonna helyett sokszor 3 tonnával megrakva. Kimenekített 228 embert, rengeteg házi kedvencet és néhány haszonállatot. Szétosztott 20 tonnányi élelmiszert, vizet és tisztítószert, valamint 50 tonnányi ruhát, bútort és háztartási eszközt. Ez a „móka” igencsak megviselte néhány alkatrészét, ezért lelkes amerikai autósok gyűjtést szerveztek neki és Sylvester új csapágyakat, diffiolajat, váltó- és terepváltóolajat kapott. A lecsapoláskor jöttek a tippek, vajon epres vagy málnás joghurt folyik e ki az olaj helyéről.

Technikai adatok:

379ci (köbinch) azaz 6.2l v8-as diesel erőforrás, teljesítmény:116kw 155le, fogyasztás: 15l (összkerékben felezővel megrakva 20 felett)

A katonai kivitel az utcai verziótól annyiban tér el, hogy a teljes alváz és karosszéria horganyozva van, erősített futómű és motor, két akkumulátor, két generátor, 12/24V-os elektromos rendszer, infralámpák az éjszakai észrevétlen közlekedéshez, katonai rádió és a helikopteres szállításhoz alvázhoz erősített emelőszemek. Valamint méretes dögtoló ékeskedik a jószág elején, ami mindenképp gyalogosbarát, mert aki szembe találja vele magát azt garantáltan nem hagyja szenvedni. A teljesítményadatok a harctéri körülményekre való tekintettel kerozinra is meg vannak adva. De végszükség esetén tiszta, vagy fáradt motorolaj is tölthető a 20 gallonos (kb.80l) tankba, mert a gyári üzemanyagszűrő előmelegíti az olajat, ami ezáltal megfelelően híg lesz. Az amerikai hadsereg könnyű szállító járműve, kialakításától függően lehet lőszer, utánpótlás és csapatszállító, illetve katonai mentő is. Ezt a járművet előbb lőszer szállíttásra, később pedig lőszerhüvelyek összeszedésére és szállítására, legvégül pedig Taszáron, támaszponton belüli kukásautóként használták. A kilencvenes években fokozatos felváltotta a típust a Humvee, de mind a mai napig is szép számmal szolgál belőle az USA különböző haderőnemeinél és több ország hadseregében is.

Persze amikor a nagymacska nem mentésben tevékenykedik, akkor sem tétlenkedik, mert sokszor vontat maga után nem hétköznapi dolgokat: helikoptert, repülőgépet, vagy 2 tonnás gyephengert. Portarendezésnél húzott már ki villanyoszlopot a földből, tépett ki fát tövestől vagy tört derékba. Tikkasztó hőségben nem ritka látvány hátán vízzel teli medencével. Télen pedig lejtő nélkül maradt síelőket és szánkósokat húz a repülőtéren...

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában