2009.05.07. 08:10
Miért ne rajtolhatna Miskolcról a Bamako rali?
<p>Miskolc városát hivatalosan még nem<br /> keresték meg a 2010. január 16-án<br /> rajtoló nagyszabású autóverseny<br /> szervezői.</p>
A világ legnagyobb amatőr
autóversenyeként számon
tartott Budapest-Bamako 2010-ben új
útvonalakon szeli át a Szaharát
és Nyugat-Afrikát. A cél
ismét Bamako, de a budapesti rajt jelenleg
kétséges. Mint kiderült, Budapest
Közgyűlése elfogadta az
úgynevezett szmog rendeletet, (69/2008. (XII.
10.)) amely nem teszi lehetővé, hogy a
futam Budapestről induljon. A járművek
egy része nem felel meg a rendelet által
előírt követelményeknek.
„Vagy a rendelet feloldását kell
kérnünk az illetékes
hatóságoktól, vagy valamelyik
vidéki városba kell
áttelepítenünk az esemény
rajtját” - nyilatkozta
Polgár Tamás, a verseny
futamigazgatója.
Nem zárkóznak el
- Gyakorlatilag tök mindegy, hogy honnan
rajtolunk, ám azt nem szabad elfelejteni, hogy a
2009-es versenynek 650 fő, plusz a szervezők
vágtak neki. Azaz, nem kevés embert kell
mozgatni – mindezt már Varga
Gábor, a budapesti Bamako
Iroda munkatársa nyilatkozta a Borsod
Online-nak.
- Nem titok, több város is képben
van, de neveket nem árulnék el. Nem
zárkózunk el semmitől.
Megkerestük Veres
Lászlót, Miskolc
város szóvivőjét, aki
érdeklődésünkre kijelentette,
hogy a Bamako szervezői közül
hivatalosan senki sem kereste meg a borsodi
megyeszékhelyet „rajt” ügyben.
175 csapat, 32 ország - eddig
A verseny és kaland kategóriában
induló járművek két
egymástól különböző
útvonalon teljesítik a távot. A
verseny kategória 8500 kilométer,
míg az egyszerűbb kaland kategória
8283 kilométer lesz a 2010-es futamon.
Mindkét útvonal káprázatos
helyekre juttatja el az indulókat. A verseny
útvonalon 2010-ben is a vezetéstechnika,
a kitartás és a navigációs
készség játssza majd a
főszerepet. A 2010. január 16-án
rajtoló és 17 napig tartó futamra
eddig 175 csapat nevezett be 32
különböző országból.