2021.11.24. 18:00
Tarolnak a kreatív és társasjátékok
Milliárdokat költenek a szülők karácsonykor játékokra egy új kutatás alapján.
20211030 Miskolc fotó: Kozma István KI Észak-Magyarország LEGO építményekből nyílt kiállítás Miskolcon, a VOKE Vörösmarty Mihály Művelődési Házban.
Fotó: Kozma István
A felmérés szerint a vásárlók negyede már októberben elkezdi a meglepetések beszerzését. Tízből hatan pedig online rendelnek.
A játékpiac legerősebb időszaka minden évben a karácsonyhoz köthető. Ezt jelzi a Regio Játék felmérése is, amely szerint a játékpiac teljes éves forgalmának több mint a fele az ünnepi időszakban realizálódik. Ilyenkor a kosárba kerülő termékek száma és ára is magasabbra rúg.
– Az éves magyar játékpiaci forgalom az 50 milliárd forintot is meghaladhatja, amelyből 25-27 milliárd forint a karácsonyt megelőző másfél hónapban folyik be – közölte Gyaraki Dávid, a cég marketingvezetője.
A diavetítő a kedvenc
A vállalat friss, 2000 fős mintán végzett felmérése alapján a szülők többsége, mintegy 60 százaléka 10 ezer forint felett, a nagyszülők fele pedig 5–10 ezer forint között költ karácsonyi ajándékra egy gyermek esetében. A felmérésből az is kiderült, hogy míg a nagyszülők többsége 2-3 ajándékkal lepi meg unokáját, addig a szülők többsége 3 vagy több meglepetést ad a gyerekeknek. A legtöbben kreatív és társasjátékot, könyvet és kifestőt, illetve az örökzöld Lego-készleteket keresik az ünnepre.
A miskolci áruházakban a felkapott játékok közül az első helyeken idén a Gravitrax interaktív pályarendszer, a Gazdálkodj okosan! és a Zingo állnak. – A diavetítő pedig továbbra is a családok nagy kedvence. Idén a költéseket illetően nagyjából az országos átlag figyelhető meg nálunk is. Áruházunkban a vásárlás átlagos értéke 9600 forintra tehető – mondta Danó Ágnes, a cég miskolci áruházvezetője.
A vállalat felmérésében minden második megkérdezett novemberben, a válaszadók negyede pedig már októberben elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, az utolsó pillanatra mindössze tízből egy család hagyja a vásárlást.
– Miskolci vásárlóink az év végi ünnepi időszakra már október végétől elkezdenek készülődni, de a Nagy Őszi Játékvásárunk és a korábbi tapasztalataink alapján a Black Friday fogja beindítani a karácsonyi dömpinget – emelte ki Danó Ágnes.
A vállalat kutatásából az is kiderült, hogy idén tízből hat válaszadó online rendeli meg a játékokat. Az internetes vásárlás legfőbb hívószavai az ingyen szállítási napok, a kizárólag weben elérhető akciók és a Black Friday, utóbbi már hazánkban is a karácsonyi bevásárlás csúcspontja. Gyaraki Dávid elmondta: az előző éveknek megfelelően tovább nő az online vásárlások és a mobilról érkező tranzakciók száma is, mindkettő a duplájára nőtt 2019 azonos időszakához képest. A felmérésben részt vevők jóval több mint a fele az interneten vásárolja majd meg ajándékát.
(A borítóképen: Nagy a boldogság, amikor egy régi álom teljesül)