Friss hírek

2009.01.27. 16:31

SZTRÁJK FERIHEGYEN: középvezetők képviselték a BA-t, mégsincs megállapodás

<p>Folytatódott kedden, Ferihegyen a szakszervezetek és a vállalatvezetés közötti egyeztetés a kollektív szerződésről. A Budapest Airportot (BA) ezúttal egy középvezetőkből létrehozott munkacsoport képviselte, akik az érdekvédők szerint egyetértenek a kifogásaikkal. Megegyezés azonban továbbra sincs - tájékoztatta közleményében a Független Hírügynökséget a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet és a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete.</p>

A munkarenddel kapcsolatos elképzelésekről tárgyalt kedden a két szakszervezet és a Budapest Airport. A vállalatvezetést most egy, a napi feladatokat pontosan ismerő középvezetőkből létrehozott munkacsoport képviselte, akik az érdekvédők szerint értik és egyetértenek a kifogásokkal - áll a közleményben. A középvezetők különösen a bér- és pihenőidő csökkentésének terve miatt aggódnak. Szerintük, ha ez megvalósul, nem lesz, aki elvégezze a kritikus, repülésbiztonságot biztosító feladatokat.

A szakszervezetek szerint ugyanakkor a BA csúcsvezetése még mindig legyőzni szeretné a dolgozókat. Jost Lammers vezérigazgató a keddi állománygyűlésen megfenyegette a dolgozókat és a szakszervezetek jelen lévő képviselőit, hogy ha nem farolnak ki a szakszervezetek beadványa mögül, akkor a már megígért kedvezményeket sem tartja be - áll a közleményben.

Megegyezés tehát továbbra sincs, azonban, ha hosszabb távon a középvezetői tapasztalat kerekedik felül, akkor lesz lehetőség az álláspontok fokozatos összehangolására - írják az érdekvédők.

Szollár Domokos, a Budapest Airport szóvivője a Független Hírügynökségnek elmondta: a BA egyetlen jelentős változtatást tervez. Az utasbiztonsági területen 12 óráról 8 órára csökkentené a napi műszakok hosszát. Erre azért van szükség, mert a jelenlegi rendszer nem illeszkedik a napi forgalomi helyzethez. A rövidebb, a forgalmi igényekhez illeszkedő műszakrendektől a BA a szolgáltatási színvonal növekedését és a költségek csökkenését várja. A műszakpótlékokkal kapcsolatban Szollár Domokos hozzátette: az éjszakai és a délutáni pótlékot valóban csökkentenék 5 százalékkal, ami egyébként kedvezőbb annál, mint amit a Munka Törvénykönyve előír.

Ezek is érdekelhetik